16 juli 2007

Solen lyste!!!

Vilken dag!!
Uppe tidigt, redan kl. 6 med magknip och sedan somnade jag inte om förrän lagom till väckarklockan skulle ringa. Då hade G. redan varit uppe och packat verktygslåda, ryggsäck och allt annat som skulle med till kolonin. Jag kokte kaffe till mig (han hade ju redan druckit) och det märktes att jag var trött för det blev riktigt "änglapink" och inte gott alls.
Ut till G:s jobb och hämta släpkärra och monsterjordfräsen. Lasta i jordfräsen och koppla på släpkärran. Det var första gången, som jag körde med släp och det gick över förväntan bra.
Genom hela Göteborg från väst till öst ut till kolonin, lasta ur jordfräsen och andra saker och koppla bort släpkärran.

Jag lämnade G. där för att fräsa jorden, men ack det var alldeles för blött, så det blev inte så mycket fräst. Jag åkte tillbaka hem och ställde bilen och gick till " 2 Knit" för att jobba.
Idag var det lugnt. Jag tror att alla kunder gjorde annat i solskenet än att gå till garnbutiken.
Själv var jag så hungrig att jag fick gå in i ostaffären och köpa en "Dagens ciabatta" med pesto, mozarella och soltorkade tomater. Himmelskt!! Jag hann ju inte äta någon frukost!

Jag hann precis sticka en "tossa" som ska tovas och tas med till Stickcaféet i morgon kväll.

Efter att jag slutat ringde jag min syster och sa att jag var på väg. Jag hade lovat henne att hjälpa henne att hämta en stor gasolgrill, som hon köpt. Grillen fanns på Hönö och det var lite kul med en utfärd till Hönö lite oförhappandes. Det var längesedan vi sågs och vi pratade och pratade och försökte uppdatera varandra om vad som sig tilldragit hade, sedan sist. Men så tillbaka till kolonin med grillen och då var G. trött på allt och ville bli hämtad.
På med jordfräsen på släpkärran och koppla på den på bilen och ut till G:s jobb igen genom hela Göteborg.
Vi släppte av syrran på vägen och fortsatte. Av med släpet, in i garaget och in i bilen och hem.
*SUCK OCH PUST"

Som tur var det H:s tur att laga mat idag, så vi kom till dukat bord och bjöds på pitabröd "med extra-allt".

Inte underligt att jag är så trött nu. Men jag såg i alla fall "Foyle's war". Jag är såå förtjust i engelska serier.

Vädret i morgon ska bli hyfsat här, men med regnskurar och inslag av åska. Antagligen blir det inget fräst då heller. "Hrumpf"

2 tankar:

Låter som en bra dag, trots magknip och uteblivet fräsande!

Såg också "Foyle's war" (medan jag stickade... :-) )

Roligt att Du också finns kvar på bloggen. Här blev det åska och regnstorm igår tisdag.

Skicka en kommentar

Senaste inlägg Äldre inlägg Startsida