20 augusti 2007


Vår kattfrökan Shiva tror ibland att hon är en hund, misstänker vi. Hon tar brev när posten kommer och springer iväg med dem och gömmer dem under soffan. Igår hittades ett brev adresserat till mig, som hamnat under soffan nästan helt under mattan. Det var daterat 6/8 och inuti stod det "Ring mig när du fått detta.".

På bilden ligger hon på skohyllan och väntar på brevbäraren.

Hon springer också in och tar en elastisk binda ur J:s fotbollsbag, springer iväg med den i munnen, leker med den och vindar upp den. Det tycker hon är jättekul och till slut hamnar den också under soffan.
Tokkatt :))

7 tankar:

Tokkatter finns det gott om, vi har en oxå och en klok en med... Så de finns i alla fall... Men nihar ju upptäckt gömstället i alla fall så när ni saknar något så letar ni där...

Ha en bra kväll och kram!!!

Maria:
Jo, de har många egenheter de små liven, men rara är de.

Jag hoppas din kväll blir en mysig en. Sov gott och kram till dig me

Det var en rolig liten katt...! Gullig dessutom!

Ha det gott..Kram..

Vi har ju två katter varav en verkligen tror han är hund ibland; han springer apport eller vad det heter - alltså springer och hämtar en grej som man kastar ochså tar han den i munnen och kommer tillbaka och lägger den vid ens fötter!!
Vilken fantastisk klänning du har sytt hördu!! Jag är fortfarande lika spänd på din kommande atelje! Och min vinst!! Ho ho vad kul - hoppas du kan komma på utställningen också?? KRAM

Men det där tycker jag är gulligt, vilken liten personlighet :)
Och som sagt, ni borde veta att ni ska leta under soffan nu :)

Vår Selma har två små djur som hon nog tror är hennes bebisar, hon går omkring med dem i munnen och jamar högt. Kommer gärna upp med dem i sängen på natten och vill att man ska klappa dem...... ;)

Haha det lät festligt men tokigt med posten. Ha en go kväll!

Ja, hon är sååå gullig och busig. Hon är ju bara 1½ år så man kanske kan kalla henne för "tonåring".
Jag köpte henne för att jag läst någonstans att katter är så rogivande och bra fär utbrända och stressfördärvade och det är verkligen sant. Hon ger oss många härliga skratt och ibland får vi kela med henne också. Men hon vill inte så ofta som vi så ibland måste vi "tvångsgosa".

Skicka en kommentar

Senaste inlägg Äldre inlägg Startsida