
...och det är ju kul. Då brukar vi ha många kunder i affären och ingen tid att sticka på. Just nu virkar jag den här blå jackan i det ulliga ullgarnet Highlander. Den är virkad enbart i fasta maskor och väldigt lätt att göra, men lite långtråkig, Det är inte så mycket kvar och det är tur, för det är mycket annat som jag också vill göra.
Inatt var det nådastöten för alla löven och i morse såg vi nästan inte gräsmattan i parken för alla gula löv. Men jag gillar hösten också. Det luktar gott och man kan sitta inne, tända ljus och STICKA.


Koftan till sonen är klar - fast härom kvällen kläckte han ur sig att han ville ha en luva på den "om det gick". Så nu blev det mer garn och mer stickning.
Men mycket snart ska jag börja sticka på min
Hanne Falkenberg-tröja. Så det så!! Det är modellen på bilden, som heter Ballerina, fast i cyklamen (det som ser ut som lila på bilden är cerise) och svart (inte marinblått, som på högerbilden). Man kan välja färger själv om man vill eller byta ut nån färg.
Då får det vara några UFOn, som ligger i stickkorgen och glor på mig - jag bryr mig inte. (inte mycket i alla fall)