Visar inlägg med etikett ängel. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett ängel. Visa alla inlägg

25 november 2007

Julskyltning

Idag blev arbetsdagen mycket längre än vad vi kunde tro. Vi hade öppet som vanligt 11-15 i garnbutiken, men när vi stängt började vi julskylta. Och vad roligt de var och vad trötta vi blev. Vi hade planerat lite i förväg hur det skulle se ut, men planer är en sak och att verklställa dem är en helt annan.
Först rev vi ut allt i skyltfönstren och sedan var det in med nytt. Jag tyckte att det var för lite änglar och gjorde en söt med hjälp av ett nystan Rowan Kid Silk Haze, en liten julgranskula och spetsvingar. Några större änglar blev det också i spetsgardin, varav en fick stickor av knappnålar och världens minsta garnnystan. Hon fick plats på dörren!!
Sedan var det kulor, stjärnor, sockar, färdiga paketer och kit med garner, stickor och beskrivningar i i olika prislägen.
Som tur pausade vi med lite vin och ostkex emellanåt - annars hade vi aldrig orkat.

Vi hängde upp och tog ner, flyttade om och satte tillbaka, men till slut var vi nöjda och då var klockan nästan 20. Men fint blev det!

09 juli 2007

Namntävlingen avslutad...

Juryn (dvs jag) har funderat klart och beslutat sig för att det vinnande namnet på den framtida syateljén blir "Atelje Blå Ängeln" av tre skäl:

* blått är min älsklingsfärg

* blått är också Göteborgs färg och "Änglarna" är ju IFK Göteborg (lokal förankring)

* Jag har ett personligt förhållande till änglar

and the winner iiiiiiis:

Priset kommer att utdelas under högtidliga former, så snart vinnaren hör av sig och meddelar om hon vill ha kontanter eller ett pris i form av vackert garn.

24 maj 2007

Är jag en ängel?

Jag har faktiskt ett par änglavingar i fjädrar, som jag fick av mina söner en jul. Då blev jag blank i ögonen. När jag inte använder dem hänger de på väggen och påminner att åtminstone en period tyckte några att jag var värd änglavingar.

Äldre inlägg Startsida