Visar inlägg med etikett kompisar. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett kompisar. Visa alla inlägg

03 april 2008

Sjukbesök och kattkalas!

















Idag fick jag sjukbesök av Strumpstickan. Hon hittade hit och på vägen planterade hon lite vårblommor i parken. Hon hade med sig jättefint vårgrönt garn till mig och ett fint sjalmönster (se bilden) och det kan ju göra vem som helst glad.







Vi drack Oolongthe och åt ingefärskaka från McVities och pratade om allt från garn och böcker till andlighet och filosofi.
Jag visade henne också en av de böcker jag köpte åt mig själv i julklapp - Knit Kimono.

Katten Shiva blir 2 år idag och hon firades med färsk strömming och en ny leksaksmus. Hennes nya mysplats är på diskbänken ovanför diskmaskinen där det är varmt och gott.
GRATTIS SHIVA, vår gosekatt!
Det är alltid lika trevligt när Strumpstickan och jag träffas och ATT vi gjorde det har vi bloggvärlden att tacka för. Om vi inte haft bloggar hade vi aldrig träffats. Visst är det fantastiskt!
Jag är så glad att jag startade min blogg, för jag har fått så många nya vänner. Det behövdes när de gamla "försvann", och några har jag träffat "på riktigt" också.
Tack alla för att ni finns!

17 oktober 2007

En bra dag!

Idag var en bra dag. Först hos tandläkaren var det bara att slipa till tanden och betala 0:-. Ja, du läste rätt. Det kostade ingenting. Hon är fantastiskt: sa bara att det var mängdrabatten.
Efter det var jag och en kompis på Kosmos och fikade och då blev jag bjuden på en hemgjord tryffel med chili och saffran av ägaren. Mmmmmmmm!
Sedan strosade vi i stan i sakta mak och pratade och skrattade.
En mysdag - men nu är jag trött.

Äldre inlägg Startsida