Visar inlägg med etikett sticka. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett sticka. Visa alla inlägg

20 januari 2008

Traderafynd



Idag har jag fyndat 2 såna här nystan - Rowans "Kid Silk Haze" på Tradera för 150:-. Visst är det en underbar färg!

25 november 2007

Lite bilder från höstens produktion

Jag har länge lovat att visa lite bilder på vad jag håller på med på kvällarna och här kommer lite smakprov på vad jag gjort i höst. Det finns lite till, men eftersom det ska bli julklappar så kan jag inte visa bilder på det nu.

Här syns något som ska blir en rektangulär sjal i benvitt alpackagarn från Naturgarn, som heter Indecita, stickad i mosstickning.
En halsduk i 2 lila nyanser stickad i Garnstudios Baby Silk (80% babyalpacka, 20% silke). Så mjuk så! Stickad i resårstickning 2 rm, 2 am. Den var till maken och han blev så glad.


En halvfärdig tunika i lila linnetyg med stickad polokrage i Garnstudios Silke-Tweed - stickad i resårstickning 1 rm, 1 am




Här kan ni se Henkes kofta - ännu inte hopsydd och med framkanten kvar på rundstickan. När den var nästan klar kom han på att han ville ha en luva också. Den blir nog fin när den är färdig, vilket bör vara snart.













Här ovan är en mössa och ett pannband i Eskimo. Pannbandet är stickat i mosstickning och mössan i rätstickning med förkortade varv. OCH en härva Kaunigarn i mina favoritfärger. Vad det ska bli är ännu oklart. En sjal kanske??






Sist ett par tumvantar, beställda av yngste sonen, i Eskimo som ska få röda tummar har han bestämt. Och bredvid ett fodral i Nalletyg till min ukulele.
Nu dröjer det ett tag tills nästa omgång bilder kommer, men håll till godo!

11 oktober 2007

Byta väska??


Nej, inte byta handväska med någon utan sticka en väska och byta med en okänd stickare. Det lät så spännande att jag anmält mig på Sticka mera. Vill du också vara med?


Andra bloggar om: ,

Äldre inlägg Startsida