Visar inlägg med etikett stickor. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett stickor. Visa alla inlägg

25 november 2007

Lite bilder från höstens produktion

Jag har länge lovat att visa lite bilder på vad jag håller på med på kvällarna och här kommer lite smakprov på vad jag gjort i höst. Det finns lite till, men eftersom det ska bli julklappar så kan jag inte visa bilder på det nu.

Här syns något som ska blir en rektangulär sjal i benvitt alpackagarn från Naturgarn, som heter Indecita, stickad i mosstickning.
En halsduk i 2 lila nyanser stickad i Garnstudios Baby Silk (80% babyalpacka, 20% silke). Så mjuk så! Stickad i resårstickning 2 rm, 2 am. Den var till maken och han blev så glad.


En halvfärdig tunika i lila linnetyg med stickad polokrage i Garnstudios Silke-Tweed - stickad i resårstickning 1 rm, 1 am




Här kan ni se Henkes kofta - ännu inte hopsydd och med framkanten kvar på rundstickan. När den var nästan klar kom han på att han ville ha en luva också. Den blir nog fin när den är färdig, vilket bör vara snart.













Här ovan är en mössa och ett pannband i Eskimo. Pannbandet är stickat i mosstickning och mössan i rätstickning med förkortade varv. OCH en härva Kaunigarn i mina favoritfärger. Vad det ska bli är ännu oklart. En sjal kanske??






Sist ett par tumvantar, beställda av yngste sonen, i Eskimo som ska få röda tummar har han bestämt. Och bredvid ett fodral i Nalletyg till min ukulele.
Nu dröjer det ett tag tills nästa omgång bilder kommer, men håll till godo!

28 augusti 2007

Mera stickat...


Har ni nånsin sett så vackra stickor?? De här är i glas och kan fås i olika färger, modeller och storlekar. De kostar 25 dollar och om de går sönder kan man få lagat dem mot en mindre avgift. Här kan ni läsa mer.
Idag har det blivit mycket stickat. Det senaste i tovningsträsket är en väska i Eskimo och Puddel och den är klar att kasta in i tvättmaskinen. Men det finns mycket kvar att sticka och tova. T.ex tofflorna, som min 15-åring vill ha att värma sina fötter med när han spelar dataspel.
I mailen idag fick jag veta att jag inte fått jobbet i inredningsaffären. Det var lite trist, men jag hoppas på Knapp-Carlsson. Jag har också fått lite tips från min Af-kvinna, som jag ska undersöka. Jag behöver inte ha ett jobb. Det kan räcka med en annan plats att arbetsträna på. Får se vad det kan bli. Lite spännande är det allt.
Kul är att vi ska gå på visning på lördag. Då får vi se Garnstudios nya modeller "live".

Äldre inlägg Startsida