05 oktober 2007

Af-besök

Idag var det dags att träffa min Af-dam igen. I måndags var jag hos läkaren och han sa: Säg så här till henne:
Jag vill att du ordnar så att jag kan jobba 50% i garnaffären och 50% vill jag ha hjälp att starta eget!

Det gjorde jag och eftersom L i garnaffären lekt med tanken och räknat på att anställa mig på 10 timmar, så var hon helt med på det. (Men man kan inte starta eget så länge som man är sjujkskriven) Kanske kan jag jobba 25%, stämpla 25% och ha sjukpenning/-ersättning 50%. Eftersom jag är berättigad till s.k. nystartsjobb och /eller lönebidrag så kanske jag t.o.m. kan bli anställd 50%. Det skulle ju vara toppen.
Af-damen ska komma till affären och diskutera formerna för detta så får vi se var det landar.
Idag var det ett bra möte - men jag har varit dödstrött hela dagen och somnade 2 timmar i soffan ikväll.

10 tankar:

Låter spännande - det är bara att hålla tummarna då!

Känns det bra för dig om det skulle fungera? Blir det inte lite hattigt.. med 25/25/50?

Sov gott vännen...

Varmaste kramar..

Ps. Jösses, vad jag önskar att jag kunde sticka som du..!!

Hoppas det löser sig. Det verkar ju vara en perfekt lösning!

Jag kommer in en stund idag för att handla lite garn och verktyg... :-)

elisabeth:
Det kan tyckas lite hattigt, men det innebär att jag jobbar 10 timmar i veckan och har "ledigt" resten och kan sy och sticka lite då. Och det kan ju hända att jag kan bli anställd på 50% om allt vill sig väl.

qi: Det var kul att träffas idag igen. Det är lika givande att prata med dig. Jag hoppas att det löser sig jag med. Vi ses och hörs!!kram

Håller tummarna för dig att det ska så bra som det bara går:)

Alla vägar är bra utom de dåliga, eller hur?

Lycka till!

Sällar mig till alla tumhållare. Låter som en bra och kreativ lösning. Ibland kan ju faktiskt myndigheterna förvåna en genom att bidra till utveckling istället för att trycka ner individen.

Spännande. Hoppas det blir som du önskar! Kram!

Det låter ju jättebra. Jag håller tummarna för att det kommer att gå i lås!

Tack alla tumhållare och uppmuntrare. Jag hoppas också att det ska gå i lås. Rapporter följer efter avstämningsmöte den 24 okt.

Tittar in och tackar så mycket för chokladen! Den värmde mycket... tack min vän!

Vet du, jag har faktiskt försökt att lära mig sticka.. men det gick bara inte! Att virka var aldrig något problem, men att sticka... jag vet inte vad i min hjärna som inte kunde fatta sticktänket.. det vart rätt i huvudet, men avigt på stickningen...typ!
Nu, med det eländiga ögat.. hålet på gula fläcken.. så har jag stora problem med fokuseringen på saker och ting.. så att lära sig sticka nu tror jag inte går så bra!

Ha det gott idag, min vän!!

Stor kram..

Skicka en kommentar

Senaste inlägg Äldre inlägg Startsida