04 november 2009

MMA - Mixed Martial Arts


Som mamma till en son som tränat MMA i två terminer är det många som frågat mig hur jag kan tillåta det när det är en sån hemsk sport - speciellt efter inslaget i Sportspegeln i söndags. För en som inte sett något förut av denna sporten såg det naturligtvis hemskt ut, men efter att ha diskuterat med sonen fick jag klart för mig hur allt hänger ihop.
Ordföranden i Svenska MMA-förbundet, August Wallén, fick en chans att svara i Sportnytt, men för den som är undrande kan man se hela intervjun här Han förklarar på ett enkelt och pedagogiskt sätt hur allt hänger ihop.

2 tankar:

Min underbaraste vän... du skulle se henne nu... hon sitter precis bredvid mig i fåtöljen.. har gått omkring i den sen hon kom hem.. och har säkert sagt 10 gånger redan.. "men gu´va snygg den är.."!
Tack goa fina vän... och du vet, för en mamma så betyder det allt.. att se sina barn glada.
Tack från hjärtat... och tack också för de fina och varma raderna! Men är det någon som är guld värd - så är det ju du... flera gånger om!!

Varm varm yllekram...

Vad söt hon är kissen din! Och det är samma här, de vill gärna vara med och assistera när man ska göra nåt =)

Önskar dej en fin helg
Kram Maria

Skicka en kommentar

Senaste inlägg Äldre inlägg Startsida