Visar inlägg med etikett Kloka ord. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Kloka ord. Visa alla inlägg

14 maj 2008

TACK...

Klicka på bilden och läs mer. Jag har en sån här på balkongen, fast en mindre.

...alla bloggvänner för kloka ord och omtanke.

Jag tog en paus på 2 dagar och vilade mig och sedan kändes det mycket bättre. Nu har jag lärt mig att åtminstone prioritera på kort sikt.

Vad gäller alla flyttlådorna så står de kvar, men de är inte lika många. Jag öppnar en lite då och då och försöker placera ut alla saker. Lite har ju pappa fått till sin lägenhet, men det är mycket kvar. Antagligen får det mesta upp på vinden (haha, där är redan fullt) och lite ska jag sälja av.


På jobbet känns det mycket bättre nu och jag lär mig saker varje dag. Jag har t.o.m. lärt mig lite priser och att hitta i den enorma butiken, där det finns allt som man kan tänka. Jag känner mig lite mer hemma för varje dag och nu har jag börjat cykla dit också. Det känns bra!
I morgon förmiddag ska jag på en kort intervju på Knapp-Carlsson och det ska bli rätt så spännande.
Fast jag vet att där kan det vara väldigt stressigt och mycket folk. I tygbutiken kan det också vara det men där är arbetet mera omväxlande (tror jag). Vi får se vad det är de behöver på Knapp-Carlsson.
Jag skulle behöva en anställning snart för att inte bli utesluten ur A-kassan. Jag har i september varit sjukskriven i 5 år och då får man inte vara med längre.

Men det största stressmomentet är nu kolonilotten. Där har jag inte tagit tag i nåt och det värsta är att folk börjat gå på min trevlige granne och skälla på honom för att min lott är så misskött.
Hur tänker folk? Själv har han en minutiöst skött lott med snörräta gångar och gräsplätt som ser ut som en golfgreen.
Igår hade jag funderingar på att ta mig dit och luka, men åkte istället till pappa och tog med honom till Delsjön för en fikastund på kaffestugan Lyckan. Pappa var på så gott humör och vi satt och myste i solskenet en timme minst.

I helgen som gick var det Lisebergs trädgårdsdagar och jag var förstås där. Jag tog lite lotter och VANN. Hos Rosensällskapet vann jag en påse rosenskorpor - det skulle vara bakade på rosensocker (strösocker blandat med rosenblad) men de smakade som vanliga mandelskorpor.
Men jag vann också en rosa Buddleja eller fjärilsbuske och en blå japansk akleja i Lisebergs egen monter. De ska få komma ut i kolonin så fort det blir läge.

11 oktober 2007

Kloka ord...

..som jag fann hos Gisan:

"En kris kan vilken idiot som helst klara av - det är vardagen som sliter ut oss."

Äldre inlägg Startsida