Visar inlägg med etikett frissan. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett frissan. Visa alla inlägg

26 augusti 2008

Långsam dag

Mul. Mul. Mul. Idag regnar det katter och hundar och det blir ingen kolonitur. Jag har en massa jordgubbs- och smultronplantor som ska ner i jorden, men det får vänta.
Idag är det dags att klippa håret och besöka min "Dr Phil" OCH kanske sticka lite.
En dag i långsamhetens tecken. Det kan också vara skönt.

12 juli 2008

Lördag på sta'n

Här går fadern och sonen i Brunnsparken och ska träffa storebror och störsten för att fixa en mobiltelefon. Modern går som vanligt lite bakom och hinner på det viset ta lite bilder under lördagens runda i sta'n.
Det har kommit en massa fotbollslag till Göteborg. Gothia Cup börjar i morgon och det är som vanligt en hel massa killar och tjejer från hela världen. Just det här laget kom från Brasilien. Deras tränare står och pekar och visar vart de ska gå och han talar fort på portugisiska och sedan går hela gänget bort mot Centralstationen eller kanske mot Ullevi...vad vet jag.

Vi stannar och väntar vid Johanna i Brunnsparken, som har fått en ny hatt idag. En fiskmås som vill ha lite utsikt.
Medan vi väntar på störsten tar jag en bild på ett av lejonen på Lejontrappan, som leder ner till vattnet i Stora Hamnkanalen. Han ligger och tittar bort på Göteborgs Stadsmuseum där de just nu har en utställning om stolar.

Äntligen kommer Störsten och vi går bort mot Nordstan, fast när jag kom in där fick jag sån hjärtklappning och det kändes som om väggarna sakta föll över mig. Ett fruktansvärt ställe! Jag gick ut och gick till väskaffären istället en bit bort.

Efter att vi hade gått runt lite grand (eller rättare sagt mycket) så var alla fikasugna. Då blev det Le Pain Française. Maken åt en brioche chocolat och vi drack utsökt café maison i vacker kanna.
Själv tog jag en croissant aimant ( en älskande croissant) och den borde alla få äta nån gång i sitt liv. Delikat fylld med mandelmassa. Mmmm...
Äldste sonen tog en baguette med tonfisk...

Jag hann med ett spontanbesök hos min frisör Klipp-Center och hon "frilade" min virvel och lät frisyren utgå från den. Här syns nacken.
Väl hemma sken solen även på balkongen och Shiva poserade så snällt: "Blir det bra så här?" vid min stjärnpelargon.
Men på andra sidan satt de tre nyinflyttade krabaterna och mådde gott i solen.
Störsten, som jobbar på Lidl, ska på "firmafest" i kväll och har gjort en egen T-shirt.
Nu ropar maken att maten är klar....

10 oktober 2007

En mysdag

Idag har jag haft en riktig mysdag. Den började med att jag var hos min roliga frissa och fick klippt en "cool" frisyr. Efter det gick jag och åt en försenad frukost på mitt stamlokus "Café Kosmos". Där blir jag hejad på av ägaren redan i dörren och sedan frågar han: "Det vanliga?".
Jag nickade instämmande. Det vanliga är en STARK latte; en dubbel espresso med lite mindre mjölk än i en vanlig latte. Jag köpte också en macka med ägg, tomat, majonnäs och röd lök - och en liten tryffel till kaffet. Sedan satt jag där väldigt länge och smuttade på mitt kaffe och tittade på folk från min fönsterplats.
Väl ute på stan igen strosade jag och gick in på ett antikvariat. Där hittade jag ett kompendium om sömnad och en gammal bok med barns brev till Selma Lagerlöf.
Vidare in i en garnaffär och klämde och kramade garner. Köpte ett flerfärgat bomullsgarn och ett förgarn. Garn som inte är tvinnat i grått-svart-lila. Det kanske kan bli en halsduk till min lila vinterkappa. Biblioteket stod näst i tur och jag hamnade som vanligt på stickhyllan där jag hittade en ny stickbok, Sticka till din hund, och det märkliga med den var inte de tolv modellerna till hundar i olika storlekar av spetsprydda täcken till romantiska tikar och trenchcoatsliknande tröjor till stora hundar - nej, det märkliga var att alla var stickade i Rowangarner!! Snacka om att skämma bort sina fyrfota vänner.
Jag fick några böcker med mig hem och sedan var det faktiskt dags att åka hem med spårvagnen.
Men innan jag var alldeles hemma var jag inne i garnaffären och köpte strumpstickor i bambu. Jag har inte provat att sticka med dessa förut, men de känns oerhört sköna att hålla i handen.

12 juni 2007

Grått/vitt hår

Igår var jag hos frissan och hon trodde att jag färgat håret grått!! Det var ganska kul. Det enda som var färgat var lite rester från de svarta slingorna och det är sannerligen inte mycket kvar av det.
Hon berättade att det är inne nu med grått hår och 20-åringar färgar håret grått för att vara "asgrymma". Aldrig trodde jag att mitt "förhatliga" gråa hår skulle bli modernt. Nu när det är sol och varmt så blir det nästan vitt, men nu blir det inga slingor förrän tidigast till hösten eller vintern.
Så här ser Matrix-kavajen ut just nu. Den ska vara färdig på torsdag lagom till A:s avslutning i 9:an, så nu blir det nattarbete.

I morgon ska jag träffa Fk och Af tillsammans med min coach. Får se vad som kommer ut av det. Praktiken ska egentligen avslutas i juni, men det blir nog över sommaren, eftersom Af inte gör nåt i semestertider, och coachen tyckte att det vore ett steg tillbaka att jag skulle sitta hemma och göra inget medan det är semester. Hon är jättebra , min jobbcoach J.

Äldre inlägg Startsida