Visar inlägg med etikett tråkigt. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett tråkigt. Visa alla inlägg

23 juni 2008

Skör som kinaporslin...

Igår var det tänkt att pappa skulle komma på en försenad midsommarmiddag. Inget stort, bara lite sill och potatis och umgås lite.
Jag var så trött när jag steg upp och gjorde inget speciellt på dagen, stickade lite, läste lite. Det var väl magsjukan som satt kvar lite ännu. Sen blev det dags att åka och hämta pappa på äldreboendet dit han flyttade i feb.
När jag kom ut i bilen i regnet så ville den inte starta. Den bara morrade och ville inte alls. Sen jag slutade på Myrins har den bara stått och batteriet är inte så nytt, så egentligen var det inte konstigt - men typiskt. Det var precis vad jag inte behövde just då.
Jag tyckte att jag hade laddat för att vara glad och trevlig när jag hämtade pappa, men nu kände jag att det där glada höll på att rinna iväg.
Jag ringde pappa och försökte förklara situationen och att vi kanske fick skjuta upp det hela.
Han blev arg och skällde ut mig. Inte för att det blev inställt utan för att "det var så många besked hela tiden att man skulle hit och dit och nu var han minsann i Skanör och hur hade jag tänkt att det skulle gå om han plötsligt skulle till mig och äta" och så lade han på.
Då gick luften fullständigt ur mig och proppen med. Tårarna sprutade och jag ville ingenting längre.
Jag vet ju att det är så när man är dement och i nästa sekund så har han glömt det, men så skör är jag alltså - och det förvånar mig lika mycket varje gång. Hur bygger man lite mental styrka?

17 december 2007

Nej, det blev inget

Nu är det inte roligt! Jag har fått besked om att jag när allt kommer omkring inte får jobb i garnaffären i januari, p.g.a. ekonomiska skäl.
Jag hade skrivit på anställningsavtalet och allting, men allt är nu som förut. Jag hänger i luften, som så många gånger förr och har inte en aning om vad som ska hända nu. Ett vacuum har snabbt uppenbarat sig och jag känner mig bara ledsen, besviken, arg och lite lurad.
Allt var väl för bra för att vara sant. Det var ju så roligt och det passade mig så bra - och nu, bara tomhet...
Jag blev så ledsen av beskedet att jag var tvungen att gå hem och idag har jag inte orkat gå dit igen.
Arbetsförmedlingen har fått veta och min kontakt där ringde mig och sa att jag inte behöver gå dit mera om jag inte orkar det med tanke på omständigheterna. Vi ska träffas i veckan och prata.

11 maj 2007

TGIF


Thank God it's Friday - brukar de flesta människor säga men jag säger tvärtom; synd att fredagen kom så fort. Det är två tråkiga saker med fredagar:

1. Det är kass serier i GP på fredagar - ingen Kalle och Hobbe, ingen Pondus och ingen Nemi.
2. Det är långt till måndag och garnbutiken.

Men annars är det kul med fredagar!!
Nu ska jag iväg till 2 Knit och sedan hem och sy på balklänningen!

Äldre inlägg Startsida