Sista veckan...
...på Myrins börjar idag och det känns lite vemodigt och darrigt. Vad ska hända sedan? ...
Idag var första dagen på Myrins tyger och det var enbart en posítiv upplevelse.
Jag kom dit lagom till kafferasten och fick träffa de flesta som jobbar där. Jag berättade lite om mig själv och alla verkade trevliga och snälla. Jag ska få vara både uppe i tapetseriet och nere i butiken och sälja tyger. Min arbetstid blir 10-14 och det passar mig jättebra.
Sedan gick vi ut i tapetseriet där jag tillbringade min dag. Lindex har en stor beställning på någon sorts klädesöverdrag som ser ut som resegarderober sydda i grå flanell. En kvinna sydde ihop dem och jag satte mig vid en industrioverlock och sydde nederkanten. Vilken racermaskin! Min egen maskin verkade som rena snigeln jämförelsevis.
Tiden gick rasande fort och efter 4 timmar for jag hem igen.
Det känns helt annorlunda inför morgondagen än vad det gjorde på Chilli. Jag ser fram emot det och gläder mig.
Det visar än en gång att om något ska hända, så får man göra det själv.
Ikearundan blev lång och tröttsam, men jag fick köpt en del bra saker. Massa meter tyg fick följa med hem - enfärgat svart för 25:-/m och mönstrat i svart och vitt för 19:-/m. Det ska bli gardiner och lite annat. Dessutom blev det en del genomskinliga plastbackar, som jag ska ha alla mina tyger i. De ligger nu felt ostrukturerat på hyllor i förrådet, men det ska snart bli ändring på det. Alla linnetyger ska sys upp och bli kläder och kanske säljas så småningom.
Lite påslakan och annat blev det med, men det bästa med Ikea är ändå fikastunden när man är trött i fötterna.STOR NYHET!!
2 Knit har sponsrat IK WEGA med garn till sockar till slide-boardåkning!! Tack Lisbeth!!
Skrivet av Annela kl. 20:52 2 tankar
Etiketter garn, garnbutiken 2 Knit, IKEA, skridsko, tyg