Visar inlägg med etikett IKEA. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett IKEA. Visa alla inlägg

02 oktober 2007

Låååång morgon

Idag har det blivit en lååååång morgon. Klockan är över ett och jag har inte kommit ur morgonrocken ännu. Jag hra haft långmys med kaffe och tidning i soffan, sett nån konstig dokusåpa på TV och pratat med äldsten som kommit hem från sitt morgonpass i "stora matbutiken". I kväll blir det stickcafé och innan dess kanske jag sätter mig och syr gardinerna i tyget jag köpte på IKEA senast jag var där " om jag gider" (sv.övers. om jag orkar) *gäspar*
Shiva har fått ner lekkamraten Flisa och de far fram som blixtar och jagar varandra och brottas. Att de orkar!

25 september 2007

Ikearunda

Ikearundan blev lång och tröttsam, men jag fick köpt en del bra saker. Massa meter tyg fick följa med hem - enfärgat svart för 25:-/m och mönstrat i svart och vitt för 19:-/m. Det ska bli gardiner och lite annat. Dessutom blev det en del genomskinliga plastbackar, som jag ska ha alla mina tyger i. De ligger nu felt ostrukturerat på hyllor i förrådet, men det ska snart bli ändring på det. Alla linnetyger ska sys upp och bli kläder och kanske säljas så småningom.
Lite påslakan och annat blev det med, men det bästa med Ikea är ändå fikastunden när man är trött i fötterna.

STOR NYHET!!
2 Knit har sponsrat IK WEGA med garn till sockar till slide-boardåkning!! Tack Lisbeth!!

18 februari 2007

Sömnig söndag

En sömnig söndag och jag har varit trött och sömnig hela dagen. Jag låg i sängen i morse och drack kaffe och läste GP, men somnade om igen. försökte se på skidåkning från Åre, men somnade till mellan varje eller varannan åkare. Som tur var vaknade jag när de svenska skulle åka, men det var svårt att hålla sig vaken.
Plötsligt påminner äldste sonen om att vi lovat åka till IKEA idag och köpa en ny säng till honom. Whaaaa!! Ingen har lust att åka, men eftersom min man satt igång att baka bröd och semmelbullar så fick jag den äran. Det var fler än vi som tänkt tanken att handla idag, men det gick relativt smärtfritt i alla fall - men när vi kom hem upptäckte vi att vi fått fel ben med oss, så nu måste vi dit i morgon igen och byta till oss rätt sort.

Maken hade gjort smaskigt bröd och en god söndagsmiddag. Nu sitter jag här och "päser" efter maten. Senare blir det kanske kaffe med fastlagsbulle. Mums!
Och i morgon är det MÅNDAG och GARNBUTIKEN!!

Vi har varit kattvakt i helgen också, lilla Flisa från 5:e våningen. De brottades, jagade varandra, åt och sov. Jättesöta är de båda två!!

Äldre inlägg Startsida