Stickcafé på Kyrkbytorgets bibliotek
Glada nyheter!
Karin från sticklistan på yahoo har pratat med biblioteket och kommer hålla stickcafé på Kyrkbytorgets bibliotek 24 april 17 - 19.00.
Försök komma alla som kan och vill, och tipsa vidare!:)
Glada nyheter!
Karin från sticklistan på yahoo har pratat med biblioteket och kommer hålla stickcafé på Kyrkbytorgets bibliotek 24 april 17 - 19.00.
Försök komma alla som kan och vill, och tipsa vidare!:)
Skrivet av Annela kl. 12:14 0 tankar
Etiketter stickcafé
Ett bra tag nu har jag haft problem med att mina fingrar somnar när jag stickar, mest vänsterhanden. De domnar och jag får skaka dem så släpper det.
Igår var jag på massage på gymmet och det var riktigt plågsamt. Hon kände på muskelfästena som sitter längs med skulderbladen och det var väldigt spänt och många knutor. Mest på vänster sida. Det visade sig att det kan ha ett samband. Just där det fanns mest knutor sitter ett helt knippe nerver (ja, var finns det inte nerver?) som då blockeras och blodgenomströmningen minskar också. Det kändes ända ut i fingrarna när hon masserade just där. Jag hoppas att det är förklaringen så att det inte är några nervskador. Det gjorde ont och idag känns det som om jag har blåmärken längs "änglavingarna" Men kan det bli bättre så....
Hon ville också att jag skulle tänka på hur jag sitter när jag stickar. Helst ska jag sitta på min balansboll.
Jag har lagt fram förslaget om flytt till Göteborg för min pappa och till min stora förvåning tyckte han att det var en lysande idé. Jag blev nästan mållös. Jag hade förberett "stora övertalningen" men jag kom alldeles av mig och nu har jag skickat in en ansökan till stadsdelsförvaltningen om ädreboende. Hoppas bara att han kommer ihåg det och är lika positiv nästa gång jag för det på tal. Det skulle vara härligt.
Jag har också fått kontakt med "boendesamordnaren" och det är alltid något - men det kan ta tid...
Idag kom det snöflingor i 5 minuter. Vinterns första - men nu skiner solen igen och ikväll är det stickcafé igen och det ser jag fram emot. Kanske ses vi där??
AUKTION!
Den här vackra rosa katten fick vi av strumpstickan , som har virkat och knåpat ihop den, att auktionera ut till förmån för Cancerfondens Rosa Bandet-insamling.
Auktionen börjar idag och det senaste budet är 200:-.
Om man vill lägga bud, kan man göra det via e-post (info@2knit.se ), via telefon (031-199080) eller via bloggen (http://www.2knit.blogspot.com/) .
Vi kommer att uppdatera bloggen för varje nytt bud som kommer in.
Sista dag att lägga bud är den 27 oktober kl. 15.00
Vi hoppas att den ljuvliga rosa katten ska inbringa mycket pengar till Cancerfonden.
Skrivet av Annela kl. 21:08 3 tankar
Etiketter Cancerfonden, Rosa bandet, stickcafé
Idag har det blivit en lååååång morgon. Klockan är över ett och jag har inte kommit ur morgonrocken ännu. Jag hra haft långmys med kaffe och tidning i soffan, sett nån konstig dokusåpa på TV och pratat med äldsten som kommit hem från sitt morgonpass i "stora matbutiken". I kväll blir det stickcafé och innan dess kanske jag sätter mig och syr gardinerna i tyget jag köpte på IKEA senast jag var där " om jag gider" (sv.övers. om jag orkar) *gäspar*
Shiva har fått ner lekkamraten Flisa och de far fram som blixtar och jagar varandra och brottas. Att de orkar!
Skrivet av Annela kl. 13:27 3 tankar
Etiketter IKEA, kissemissen, mys, Shiva, stickcafé, sömnad, äldste sonen
Skrivet av Annela kl. 20:43 5 tankar
Etiketter garnbutiken 2 Knit, stickcafé
I kväll ska jag på stickcafét hos 2 Knit och Ohldins café. Det ska bli kul att se om det kommer många eller om vi bara blir en fem-sex stycken.
Jag ska ta med mig de tråkiga ärmarna till koftan och försöka få dem klara. Och sedan hem och titta på "Desperate housewives" kl. 21 på kanal 5.
Vad gör ni ikväll?
Skrivet av Annela kl. 15:50 5 tankar
Etiketter Desperate Housewives, kofta, stickcafé
Skrivet av Annela kl. 15:51 0 tankar
Etiketter garn, garnbutiken 2 Knit, skridsko, stickcafé, stickning, sömnad