Visar inlägg med etikett Rosa bandet. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Rosa bandet. Visa alla inlägg

17 oktober 2007

Aj aj aj

Idag är det tandläkarbesök igen. Blev bjuden på en Ferarribil i lördags och kände sedan att en bit tand försvunnit. Nu är det slutätet på godis. (Kanske en pralin då och då till kaffet...?) Det blir alldeles för dyrt. Eller som qi så klokt skrev i ett mail till mig: De ska inte ätas - de ska köras :))



Andra bloggar om:

15 oktober 2007

AUKTIONEN HAR STARTAT!!!

AUKTION!
Den här vackra rosa katten fick vi av strumpstickan , som har virkat och knåpat ihop den, att auktionera ut till förmån för Cancerfondens Rosa Bandet-insamling.

Auktionen börjar idag och det senaste budet är 200:-.
Om man vill lägga bud, kan man göra det via e-post (info@2knit.se ), via telefon (031-199080) eller via bloggen (http://www.2knit.blogspot.com/) .

Vi kommer att uppdatera bloggen för varje nytt bud som kommer in.

Sista dag att lägga bud är den 27 oktober kl. 15.00

Vi hoppas att den ljuvliga rosa katten ska inbringa mycket pengar till Cancerfonden.

05 oktober 2007

Rosa bandet 2


I oktober har Cancerfonden sin stora kampanj för forskning om bröstcancer.

Garnbutiken 2 Knit där jag arbetstränar vill dra sitt strå till stacken med alla glada stickares hjälp.

Lördagen den 27 oktober är det stor Rosa bandetdag i hela landet. Även Olskrokstorget i Göteborg kommer att bada i rosa denna dag.

Idén är att alla som vill, plockar fram sina rosa restgarner och virkar, stickar eller på något annat sätt tillverkar med garn en blomma, som sedan säljs den 27/10 för 20 kr eller att ni säljer dem själva till vänner och arbetskamrater.

All behållning går naturligtvis till Cancerfonden.

Tillverka en eller flera, på egen hand eller tillsammans med andra.
Tisdagen den 16 oktober kan man komma till stickcaféet och tillverka blommor. Då får man tillgång till butikens lager av rosa restgarner.


Här kommer ett grundmönster på en virkad blomma. Fler mönster kan man hitta bl a här
Virka 4 lm och slut dem till 1 ring med 1 sm i 1:a lm.

varv 1: * 1 fm om ringen, 3 lm ,* upprepa *-* totalt 3 ggr och avsluta med 1 sm i första fm i början på v = 3 lm-bågar.
varv 2: virka så här i varje lm-båge: 1 sm, 5 st och 1 sm = 3 blad. Vänd arb - nästa v virkas från blommans baksida.
varv 3: 1 lm, 1 fm runt första fm från varv 1, 4 lm, 1 fm nederst i den 3:e st på första bladet från varv 2, 4 lm, 1 fm runt andra fm från varv 1, 4 lm, 1 fm nederst i den 3:e st på andra bladet från varv 2, 4 lm, 1 fm runt 3:e fm från varv 1, 4 lm, 1 fm nederst i den 3:e st på tredje bladet från varv 2,4 lm, 1 sm i första lm i början på v = 6 lm-bågar. Vänd arb - nästa v virkas från blommans framsida.

varv 4: Virka så här i varje lm-båge: 1 sm, 6 st och 1 sm = 6 blad.
Om ni vill vara med men inte kan komma personligen och lämna blommorna, så skicka dem till :
2 Knit
Bondegatan 7
41665 GÖTEBORG
Tänk på att alla bidrag hjälper och blir till en hel blomsterrabatt!!!

03 oktober 2007

Rosa bandet

Idag läste jag om Rosa bandet-aktioner i GP och travade så småningom iväg till Apoteket och köpte 5 stycken. Vi skall ordna en egen kampanj i garnaffären, men mer om det senare, t.ex. i morgon (läs idag). Nu vill ögonen inte se mera.
Godnatt alla!

Äldre inlägg Startsida