Visar inlägg med etikett skridsko. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett skridsko. Visa alla inlägg

21 november 2007

Mysdag

Idag har jag haft en riktigt mysig dag.
Först hos min massös (heter det så?) och blev knådad. Det var väl inte skönt hela tiden, men den avslutande ansiktsmassagen slår allt och precis när man håller på att somna så säger hon alltid: "Ja, då var det allt för idag." Och då måste jag resa mig lite vingligt från britsen och gå hem. På hemvägen köpte jag lite goda frallor och sedan hade jag en lång sittning med kaffe och GP.
Man blir alltid väldigt törstig efteråt så jag drack massor av vatten hela eftermiddagen. Stickade lite på en julklapp och sedan blev jag så trött så.
Jag lade mig och skulle läsa lite, men det enda jag såg var insidan av ögonlocken.

Nu ska jag snart ut på Ruddalen och se när de tävlar i skridsko. Lite frisk luft att avsluta dagen är säkert härligt och sedan fotboll och Grey's anatomy.

25 september 2007

Ikearunda

Ikearundan blev lång och tröttsam, men jag fick köpt en del bra saker. Massa meter tyg fick följa med hem - enfärgat svart för 25:-/m och mönstrat i svart och vitt för 19:-/m. Det ska bli gardiner och lite annat. Dessutom blev det en del genomskinliga plastbackar, som jag ska ha alla mina tyger i. De ligger nu felt ostrukturerat på hyllor i förrådet, men det ska snart bli ändring på det. Alla linnetyger ska sys upp och bli kläder och kanske säljas så småningom.
Lite påslakan och annat blev det med, men det bästa med Ikea är ändå fikastunden när man är trött i fötterna.

STOR NYHET!!
2 Knit har sponsrat IK WEGA med garn till sockar till slide-boardåkning!! Tack Lisbeth!!

21 september 2007

Skridsko

Om man inte tränar själv kan det ju ibland vara skönt att titta på andra som gör det. Man blir trött bara av det.


Äldste sonen Henke tränar skridsko och har gjort sedan 7 års ålder - nu är han 20 - och nu börjar snart säsongen. Men det är ju träning året om och här kan ni se delar av sommarträningen. Här gäller det att träna spänst och snabbhet. Längst ner ser ni foton på när han åker på träningslägret i Berlin och hur glad man blir när man kört 500m på 39,3 sekunder för första gången. Målet är OS 2010. Då ska mamman sitta där.

OBS filmerna är korta!!










16 september 2007

Sömnig söndag!!


Idag är det en sömnig söndag. Jag sov länge och masade mig ut i köket - inga kaffebönor! Kris, men maken hade tagit fram lilla kaffekvarnen och malt hela bönor, som fanns nånstans i kylen och det fanns kaffe. Vilken tur!
Sedan sms-ade Äldste sonen och ville bli hämtad på Säve flygplats och mamman sa förstås: "
"Javisst." Han har varit nere i Berlin och tränat med landslaget hela veckan.
Väl hemma fikade vi och sedan blev jag lite sugen på att sy. Det blev nya kuddöverdrag till soffkuddarna i ett randigt banantyg. Det är ett tyg som en gång i tiden designades av 10-gruppen och IKEA fick lov att sälja det år 2005. Nu ligger det i vår soffa. Det passade bra att sy kuddöverdrag på en sömnig söndag.
Det blev lite tyg över och det räcker till att sy en ryggsäck. Får se om det blir, fast inte idag. Måste sticka klart sonens kofta. Varför är det så tråkigt att sticka ärmar?

I morgon är det måndag igen :) och på tisdag kväll har vi första stickcafé i 2 knits regi. Det ska bli kul att se hur det går.

Äldre inlägg Startsida