Visar inlägg med etikett träning. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett träning. Visa alla inlägg

21 september 2007

Skridsko

Om man inte tränar själv kan det ju ibland vara skönt att titta på andra som gör det. Man blir trött bara av det.


Äldste sonen Henke tränar skridsko och har gjort sedan 7 års ålder - nu är han 20 - och nu börjar snart säsongen. Men det är ju träning året om och här kan ni se delar av sommarträningen. Här gäller det att träna spänst och snabbhet. Längst ner ser ni foton på när han åker på träningslägret i Berlin och hur glad man blir när man kört 500m på 39,3 sekunder för första gången. Målet är OS 2010. Då ska mamman sitta där.

OBS filmerna är korta!!










16 augusti 2007

RÄTTA LÅTEN

NU har jag hittat den bästa gå-låten till att träna med mina MBT-skor. Lyssna här:

<

11 juli 2007

Casall


Nu har jag pumpat upp min gymboll. Det tog en evig tid och var så jobbigt att armarna blev som bly och inte behöver jag gå på något gym i morgon. Undrar om jag kan sticka i morgon.

29 maj 2007

Ont igen!

Förra veckan lyckades jag inte fullfölja programmet som min PT hade gjort åt mig. Meningen var att jag skulle vara på gymmet tre gånger, men jag var bara två. Måndag och torsdag. Jag hade tänkt gå på söndag också, men var så trött efter festen vi var på i lördags. Inte så att jag var bakfull - jag körde bil - men jag kände mig fullständigt matt och tom hela söndagen. Så det var inte att tänka på att gå till gymmet.
Igår var jag också där och fick lite, väldigt lite, bannor för att jag inte följt programmet. Jag skulle faktiskt fokusera på det jag gjort, sa hon, och det var ju massor mer än jag gjort förut. Ingen guldstjärna blev det heller. Kanske kan jag kämpa mig till en denna veckan, fast vi har både födelsedag och mellansonen som blir student.
Vi körde ett annat program igår, som mest handlade om armar, rygg och mage och idag har jag ont igen, fast på andra ställen än förra veckan. Men skam den som ger sig. Hon säger att efter några veckor så kan jag inte vara utan det. Fan tro't! Jag har i alla fall investerat idag i ett par nya skor och jag köpte mig också en gymboll, så jag kan träna lite hemma.

Igår fick jag ett tjusigt erbjudande från L. i garnaffären. Hon sa att om jag skulle starta syateljé, så kunde jag dela lokal med henne, mot att jag hjälpte henne i affären då och då när hon behövde några timmar ledigt. Det låter jättebra, men det är nog i framtiden. Jag skulle dock inte ha något emot att vara arbetskamrat med L. Vi kommer väldigt bra överens.

24 maj 2007

Gymbesök

Jag berättade väl om min födelsedagspresent som jag fick av maken i mars.

Av min man fick jag en fiffig present: Ett tre månaders gymkort, någonstans där det verkar mysigt. Men det var villkorat på det viset att för varje timme jag är på gymmet så lovar han att arbeta med mig tre timmar i min koloni.
I förra veckan var jag och rekognocerade på ett gym nära mig och redan samma vecka hade jag min första träff med Annelie, som skall bli min personliga tränare ett tag framöver. Hon gjorde ett personligt träningsprogram åt mig och i måndags var jag där för första gången.
Vi skulle träna mage, rygg och ben. Och det gjorde jag efter bästa förmåga medan hon stod bredvid och visade och peppade mig hela tiden. Mycket övningar med Pilatesboll och lite med hjälp av några maskiner. Det är maskinerna som är roligast tycker jag.
Eftersom jag är en sådan tävlingsmänniska så gav jag inte upp utan gjorde allt vad hon sa till mig. Jag vacklade därifrån, men kände mig väldigt duktig och väldigt öm i kroppen. Det var ganska svårt att ta sig upp för trapporna, men jag fick gå långsamt
Jag ska gå dit 3 ggr denna veckan gå promenader varje dag (3x10 min) och cykla till kolonin en gång (cykelturen skall ge en guldstjärna - 1,4 mil.)

Igår tisdag hade jag ont överallt nedanför midjan eller där midjan borde vara, men i morse var det faktiskt värre. Då hade jag ont på revbenen också. Min äldste son upplyste mig om att det är där magmusklerna fäster och man får alltid mest ont där. Jaja, han borde ju veta - han som tränar 2 pass om dagen för att 2010 kunna vara med i vinter-OS i skridsko.
Han peppar mig också och går med mig på kortpromenaderna. L. i garnaffären puttar ut mig på promenad med hennes lille hund på arbetstid. Jag skulle aldrig berättat det för henne, men hon säger att det kallas friskvård och att varje seriös arbetsgivare fer sin personal friskvård på arbetstid. Så det är bara att ta lilla hunden i koppel och larva iväg med bajspåse i fickan. Det måste väl vara sånt hör som kallas sträng regim?

I morgon ska jag gå till gymmet igen och göra så gott jag kan, men det är inte lätt för en tjock, medelålders tant, som inte rört på många fenor de senaste 25 åren.
Men vänta bara!

Målet är att kunna sluta med blodtrycksmedicinen och bli piggare och orka mera.
Första gången jag var där gjorde hon mätningar på min försoffade kropp på alla håll och kanter.
Vikt, längd, skelettvikt, fettvikt, muskelvikt, fettfri vikt (organ och kroppsvätskor) och resultatet var inte så roligt. Men från och med nu kan det bara bli bättre, och mina muskler vägde i alla fall lite mer än fettet.

Förresten. Maken är redan skyldig mig 9 timmar i kolonin. OCH MERA SKA DET BLI!
Här ser ni mig i sträckmaskinen första dagen.

02 maj 2007

En god nyhet!

Jag har haft stor hjälp av min jobbcoach och förra veckan hade hon en god nyhet till mig. Det finns en inredningsaffär här i närheten som heter Iems .
De säljer designade bomullstyger och linnetyger och dessutom en massa roliga saker, som man kan ge bort i present. De hade hört av sig till coachen och undrat om de hade någon arbetslös, som var sykunnig. De gör så ibland för att slippa ta vägen om arbetsförmedlingen, eftersom det går snabbare. Nu hade det uppstått ett behov av att anställa någon efter sommaren. Men det var ingen brådska utan jag kan följa min planering som det är tänkt nu och ev. börja med praktik. Däremot vill de att vi ska träffas så coachen ska boka in en tid denna veckan så att vi kan träffas.

Efter min praktik på 2 Knit kommer jag att bli överförd till Arbetsförmedlingens och FK:s samarbetsgrupp och då blir de bara glada om jag redan har en ny praktikplats.
Jag har ofta varit därinne och köpt både linnetyg och presenter och det är en mycket mysig affär.
Visst verkar det spännande! Jag ser fram emot detta - verkligen.

03 mars 2007

Födelsedagen



Födelsedagen var rolig. Min kattgranne kom med underbara baddofter och ljus. I kväll bjuder hon på "Pisco sour" och Melodifestival. Pisco är Perus nationaldryck som man dricker mixad med äggvita, pressad lime, socker och krossad is. Det låter spännande och gott.
Mina gulliga pojkar hade gjort ett eget kort med teckning på ritad som om de vore 5 år igen. Jätteroligt! och inuti låg det 1000 kronor som de lagt ihop till och för dem skulle jag köpa ett smycke, stod det. Jag har funderingar på att köpa mig ett kroppssmycke - en tatuering - och det var coolt tyckte de.
Från extradottern kom det en underbar ljuslykta från Goebel med motiv av katterna som Rosina Wachtmeister målar. Jag samlar nämligen på hennes katter och detta var en jättesöt lykta. Porslinet är så tunt att när den är tänd ser det ut som om katterna rör på sig.
Av min man fick jag en fiffig present: Ett tre månaders gymkort, någonstans där det verkar mysigt. Men det var villkorat på det viset att för varje timme jag är på gymmet så lovar han att arbeta med mig tre timmar i min koloni. Dessutom fick jag 30 tulpaner i olika färger-helt underbara.
Jag har länge försökt få honom att hjälpa mig med grävning och annat i kolonin, men han gillar inte trädgådsarbete. Han å sin sida har försökt få mig att motionera (vilket jag behöver, men inte tycker är så kul) vilket han misslyckats med.
Så nu blir det en morot för mig att gå på gym eftersom jag behöver hjälp med lite bygge efter stormen , och med att anlägga trädgården. Det var väl en fiffig present!!

Äldre inlägg Startsida