Visar inlägg med etikett drömmar. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett drömmar. Visa alla inlägg

02 januari 2008

NYÅRSDAGEN 2008

Så var det ett nytt år - 2008 - och det är alltid lika svårt att vänja sig vid att skriva det nya året. Men det tar väl bara några dagar, så är det lika vant som 2007 var.

I alla media summeras det gamla året och det hände mycket 2007, som jag redan glömt bort.

Mitt 2007 började väldigt bra med att jag med stöd av min jobbcoach skaffade mig en praktikplats på ett ställe, som jag trodde skulle passa mig och vara bra för mig. Och det visade sig vara helt riktigt.
Jag blev erbjuden halvtidsjobb efter nyår, eftersom försäljningen gick bra och jag var själaglad.
Så småningom skrev vi avtal om min anställning och jag skulle börja 7 januari med lönebidrag från Af. Det var möte hos läkaren med Af och FK och allt verkade klart.
Men veckan före jul fick jag veta att det inte skulle bli något arbete eftersom det skulle kosta för mycket att ha mig anställd och ändå hade jag med mig 70% i lönebidrag!!!!

Det som började se ut som en vändpunkt i mitt liv blev bara ett luftslott, och det överskuggade tyvärr slutet på 2007 inte bara för mig utan för hela familjen.
Jag trodde inte att jag fortfarande var så skör och utan marginaler när det gäller att ta smällar, men det är tydligt nu att det kommer att ta lång tid innan jag är mitt gamla "jag" - om någonsin.

MEN nåt positivt hände också i slutet av förra året: Jag fick besked om att min pappa får flytta hit nära oss, så fort det blir en ledig plats. Och det är både han och jag överlyckliga över.

21 september 2007

Skridsko

Om man inte tränar själv kan det ju ibland vara skönt att titta på andra som gör det. Man blir trött bara av det.


Äldste sonen Henke tränar skridsko och har gjort sedan 7 års ålder - nu är han 20 - och nu börjar snart säsongen. Men det är ju träning året om och här kan ni se delar av sommarträningen. Här gäller det att träna spänst och snabbhet. Längst ner ser ni foton på när han åker på träningslägret i Berlin och hur glad man blir när man kört 500m på 39,3 sekunder för första gången. Målet är OS 2010. Då ska mamman sitta där.

OBS filmerna är korta!!










22 juli 2007

Drömtydning

Jag hade en sådan underlig dröm häromnatten.
Jag befann mig i huset vi bodde i tidigare och skulle ta mig ut på gatan till min bil. Det gick inte att öppna den vanliga dörreni trappan, utan jag fick gå via källaren och klättra på parallella stålstänger för att komma upp till en lucka att krypa ut igenom. Jag var inte så bra på att klättra och stängerna var hala, men med avsevärd ansträngning lyckades jag ta mig upp till luckan, bara för att upptäcka att den öppnades med öppningen från mig och dessutom var så liten att jag med nöd och näppe skulle kunnat klämma mig ut genom den. Jag kunde se andra människor som stod vid sina bilar och pratade med varandra, men de kunde varken höra eller se mig. Vad skulle jag göra?
Jag klättrade ner en nivå och där var stängerna så tätt intill att man kunde ligga med rumpan på den ena och ryggen på den andra. Jag lade mig där för att fundera och hade nästan somnat när jag får se en liten flicka, som kommer gående under mig. "- Jag hoppas att hon inte blir rädd, när hon ser mig", tänkte jag och sedan vaknade jag.

Jag berättade drömmen för L. i butiken dagen därpå och hon hade en intressant tolkning:

Klättringen är mina planer på att nån gång öppna nåt eget (syateljén) men vägen dit är besvärligare än jag trott. Luckan är själva ateljén och det är tydligt att jag inte är redo att öppna den ännu.
Folket på gatan är de som gått före mig och hunnit starta nåt eget (t.ex. L.) men ännu är jag inte hos dem. Jag måste backa ett steg och fundera över det hela ett tag till. Den lilla flickan är jag själv, som gärna vill men kanske är lite rädd för det okända och oväntade.

Vad sägs om det?

Äldre inlägg Startsida