01 februari 2009

Prickig katt-kören

Så här glada var alla 75, som tagit sig till Prickig katt idag. Det började med brunch - mackor med prickig korv (vad annars?) och annat gott. Efter mingel och brunch på andra våningen var det dags att gå ner och börja sjunga. Körledare Josefin hade sin keyboard med och det delades ut noter. Ni kan aldrig gissa vår repertoar . Det är inte Evert Taube precis, nej,nej.
Vi började med den här och sen sjöng vi lite på denna. Men i nothäftet fanns också Maniac och en gammal Bee Gees-låt. Det är enbart kvinnor och vi sjunger i tre stämmor.
Det var så roligt att jag kan inte beskriva det.
Jag har längtat efter en lite lättsammare och fräckare repertoar än Brahms och Benjamin Britten och detta var precis vad jag letade efter.

12 tankar:

Var ni klädda som hon på videon?

det låter jättekul - jag skulle egentligen hellre vilja sjunga i damkör, för vi har lite problem med att våra "gossar" inte hänger med riktigt, de kommer ofta en halv takt efter... men de ÄR ju så gulliga.

Vilka annorlunda låtval...jättespännande!
Det blir säkert hur roligt som helst!

Bloggblad: Haha, Inte idag, men det kommer nog att bli lite roliga kläder och hattar senare. Sådant som hon säljer i sina butiker.

Matskatten: Ja det är lite soul och lite disco och....och.... himla kul.
Jag ska ta lite bilder sedan. Idag glömde jag ta med den. Typiskt!

Hvor lyder det spændende og fyldt med nye udfordringer :-)

Åh vad roligt! Jag tycker det verkar hur coolt som helst med kör, men jag tror inte jag har sångröst som räcker till

Visst är det kul med kör! Jag kan inga noter, men har sjungit i olika körer och tycker att det otroligt upplyftande för humöret och vilka låter ni fick sjunga, kul!

Vilka härliga låtar, så annorlunda! Kan tänka mej att det var jättekul *är inte ett dugg avis*

Ha en fin dag!

Losarinas mor: Det känns väldigt spännande, men framför allt väldigt roligt.

Sofie: Det ÄR coolt.

Samtal: Man behöver inte kunna noter för att sjunga i kör. Det är kul ändå!

Tidsfördriv: Det är verkligen roliga och annorlunda körmusik. Men det är kören också. Jag tror man kan vänta sig att vad som helst kan hända.

Grattis att du hittat det du sökt. Körer kan vara både och... ibland rent ut sagt förskräckliga, men när man hittar rätt då..... är det hur kul som helst.

Tjenaa!

Kikar in hos dig en sväng :)

Du har ett pris att hämta på min blogg.

Ca; Jo, körer kan vara hemska. Jag har varit med i några sådana också. Men den här verkar vara i min smak.

Englainnan: Kul att du tittar in.

Skicka en kommentar

Senaste inlägg Äldre inlägg Startsida