Sjukbesök och kattkalas!
GRATTIS SHIVA, vår gosekatt!
Skrivet av Annela kl. 20:33 12 tankar
Etiketter födelsedag, kompisar, Shiva, sjuk
Nu har jag kommit hem från Axessakuten med stort bandage över den f.d. bölden. Det blev som jag trodde - doktorn skar och tömde och lade dränage, som ska sitta i två dagar. Lite stramar det och gör ont, men jag tröstar mig med att det snart slutar göra ont.
Så nu blir det att traska till Apoteket och hämta ut antibiotika och sedan ska det bli bättre med raketfart, hoppas jag, så att jag kan börja på Chilli.
Skrivet av Annela kl. 16:10 4 tankar
Etiketter sjuk
Det är tydligen inte nog med att ha hosta så att jag fått ont i hostmusklerna, att näsan rinner konstant och att jag måste halvsitta i sängen för att kunna sova.
Och inte kunde jag gå till praktikplatsen idag...
Nu har jag fått en jättestor böld också, som dunkar och värker och jag kan inte ha kläder på nästan. Den har satt sig på fjärde eller femte revbenet (om man räknar nerifrån och är knallröd, vansinnigt öm och ca 2 x 4 cm stor.
Jag visade den för familjen och alla blev bestörta och sa: Den kan du inte gå med! Det kan vara farligt! Du måste gå till vårdcentralen genast i morgon och visa den! Lite pjåskiga tyckte jag att de var, men jag läste lite på internet och de rekommenderade faktiskt ett läkarbesök.
Det stod också att man kunde få huvudvärk och det kanske därför det bankat i skallen i tre dagar. Och jag som trodde att det var förkylningen.
Ajajaj! Bara de inte vill skära i den...
Skrivet av Annela kl. 21:55 1 tankar
Etiketter sjuk
I fredags var jag och grannen på rockkväll och det var himla trevligt. Det var på Dalheimers Hus i Gbg - ett hus främst för funktionshindrade men även icke-funktionshindrade kan kan gå dit och simma, fixa håret, äta lunch och som sagt lyssna på musik, både på Klubb Dalheimer och på soppluncher.
Priset var 200:- och för det fick vi en underbar buffé, kaffe och 3½ timmes rockmusik. Först var det ett band, som hoppat in med kort varsel, som spelade både AC/DC, Black Sabbath och Ramones. Efter dem kom Rocks off och de var jättebra. Det var precis som en tjej sa till mig: Jag kom för att höra Stoneslåtar och fick se Mick Jagger.
OCH skjortan jag sytt i svart paljettyg såg jättefräck ut i strålkastarljuset. Paljetterna lyste i alla spektrats färger. Nu ska jag så småningom sy en likadan i rött och en i grönskimrande tyg.
Igår kunde vi äntligen hämta vår nya soffa - bara 5 veckor försenad - men fint blev det. En hörnsoffa i svart skinn, som jag så länge velat ha. Så nu kommer jag att bli en riktig soffpotatis!
Hela dagen idag har jag bara nyst, snörvlat och druckit Strumpstickans förkylningste, påsar med teblandning från Indian Food vid Backaplan. Tro inte att jag kom undan den äckliga familjeförkylningen, som gått runt i flera veckor. Typiskt nu när jag fått ny praktikplats och ska börja på tisdag. Det känns ju inte så kul att behöva ringa och säga att jag inte kan komma.
Men jag är glad att det äntligen händer något. Jag är såå trött på att sitta hemma och glo i väggen.
(Fast så mycket gloende har det inte blivit ändå. Jag har försökt att sysselsätta mig allt efter ork och förmåga)
Skrivet av Annela kl. 01:03 4 tankar
Snart ska jag ge mig iväg till min massör. Senast jag var där gjorde det sååå ont, vilket måste betyda att det var behövligt. Men det är skönt ändå på nåt märkligt sätt.
Övriga planer för dagen är:
* klippa tyget och sy ihop skjortan i svarta paljettyget. Nej, det är inte till någon i familjen, utan till sångaren i "Rocks off" - ett band, som spelar Stonescovers. Jag har lovat att hjälpa dem med scenkläder och det är lite kul. På fredag har de spelning på ett ställe här i stan och vi ska dit och lyssna.
* förbereda kvällens årsmöte i Odlarföreningen Solgläntan dvs. koloniföreningen, där jag är sekreterare. Där får jag excellera i mina "svenskläraregenskaper" och det är så skönt att få lite utlopp för dem då och då. Men lite tröttsamt också och jag brukar vara alldeles slut efteråt.
Solen lyser och snön skiner vit och skatorna i parken ger sig inte utan fortsätter att reparera sitt gamla bo.
Skrivet av Annela kl. 10:10 6 tankar
Liten påsksummering - helt utan ägg, kycklingar och godis
Lite tv-stickning i Kaunigarn. En trekantssjal.
Spår i snön på balkongen.
Inköp på Bolagret. Vilken tror ni är min?
Det är alltid kul att få vara med när matte syr. Man kan hjälpa till med mönstret och hålla fast det, så att det inte faller ner på golvet, medan hon klipper.

Pelargonsticklingarna och de lite tufsiga moderplantorna.

Om jag sitter lite bakom gardinen syns jag nog inte.
Den röda ser intressant ut.

Skrivet av Annela kl. 11:24 7 tankar
Hand i hand framåt. Uppå grönklädd stråt. Vandra vi så kärligt.
Uti månens sken. Med en vän så vän.
Är ju lifvet härligt.
Avstämplat Odengatan Stockholm 31/3 1907. Porto 5 öre.
Sänt till Fröken Alma Almgren, 29 Roslagsgatan 29, Ingeniör Söderberge.
Bruket att skicka påskkort började runt förra sekelskiftet, samtidigt som vykort och julkort var mycket populära. Påskharen var ett återkommande motiv på de äldsta påskkorten, som ofta var tryckta i Tyskland. När påskkort så småningom började tillverkas i Sverige, försvann snart påskharen som motiv.
Trots att påsken är en kristen högtid har de religiösa motiven fått träda tillbaka för mera profana bilder. Påskens främsta symboler, äggen, kycklingen, hönan och tuppen förekommer flitigt som motiv på påskkorten.
Ur folktron kommer häxan eller påskkärringen på sin färd mot skärtorsdagens stora fest på Blåkulla.
Påskriset hör ihop med traditionen om långfredagsriset. Den först uppstigne på morgonen skulle slå övriga i familjen med riset, för att påminna om Kristi lidande.
Se på fler gamla kort
Skrivet av Annela kl. 23:51 3 tankar
Skrivet av Annela kl. 12:06 4 tankar
Skrivet av Annela kl. 12:39 7 tankar
Skrivet av Annela kl. 22:54 5 tankar
Skrivet av Annela kl. 20:45 2 tankar
You Communicate Like a Woman |
You empathize, talk things out, and express your emotions freely. You're a good listener, and you're non-judgmental with your advice. Communication is how you connect with people. You're always up for a long talk, no matter how difficult the subject matter is. |
Skrivet av Annela kl. 23:04 4 tankar
Senast jag var hos damen på Af sa jag till henne att jag kände mig så pressad av henne att själv hitta praktikplats och att jag de senaste veckorna inte mått så bra att jag orkat. Hon sa att hennes roll var att hjälpa mig att hitta praktikplats att arbetsträna på de tre månader som finns kvar på mitt rehabår (några månader gick ju förlorade i garnbutiken - därför är det bara tre kvar).
Idag fick jag ett mail att hon fått ett napp om en praktikplats, som frukostvärdinna på ett hotel 7-11 på morgnarna.
Jag kände direkt att fjärilarna i magen vaknade. Jag sa visserligen att det var något som jag kunde tänka mig att göra när jag var där,men jag är rädd att jag som sover så dåligt på nätterna inte kan klara att sköta det med så tidiga morgnar. Jag vill ju inte misslyckas igen.
Nu vet jag inte hur jag ska göra: Ska jag be henne att leta vidare eller ta det och må dåligt, bara för att hon hittat det och att tiden går snart går ut?
Jag sa ju också att jag var så trött på att det aldrig händer nåt. Och när det nu händer något, så känner jag mig lite tvingad att ta det fast det inte känns bra.
Jag vet varken in eller ut. HJÄLP!!
Uppdatering:
Jag fick ett mail där det står att damen från Af och ansvarig på heotellet har kommit överens om att jag ska ringa för att boka ett studiebesök.
(Det hade ju varit roligt om hon frågade mig först)
Skrivet av Annela kl. 11:15 7 tankar
Idag när jag var en sväng på stan kunde jag inte motstå den här muggen med den blå elefanten, som längtansfullt hänger ner över kanten och hoppas kunna stoppa ner snabeln och få sig en slurk av Zoegas mörkrost. Som sagt det är bra att skämma bort sig lite och ge sig själv små presenter då och då. Det behöver inte vara monstersymaskiner - det kan räcka med en liten kaffemugg.
På begäran: Muggen köpte jag på Mique i Arkaden vid Brunnsparken (eller "Brumparken", som pågarna sa när de var små)
Den här klockan vann jag på Tradera. Tänk det var bara jag som lagt bud på den. Obegripligt!! Den har gnistrande stenar (glasbitar) och formen av en katt. Därför blev jag så förtjust i den. Barnsligt, va?
Men nu undrar jag om det inte är en sån "Hello Kitty"-klocka.
Hur som helst lite glitter och lite rosa är aldrig fel.
Skrivet av Annela kl. 21:32 13 tankar
Här ser ni mitt sybord, som det ser ut just nu, med overlocken på ena sidan och nykomlingen på den andra, tyg, tråd och vattenflaska - vad kan man mer behöva?
Satt uppe länge i natt och sydde och provade och hade mig. Tänk att den både sänker pressarfoten och fäster tråden när man trampar på pedalen och sedan finns det en liten knapp med en liten sax och trycker man på den fästs tråden OCH klipps av. Super!!
"Safiren" köpte jag hos "Lasses symaskiner" på Kvilletorget på Hisingen och jag gör gärna lite reklam för "Lasse" (som inte heter Lasse) eftersom han var så himla trevlig.
Skrivet av Annela kl. 11:10 15 tankar
Nu ska det bli av. Jag ska ge mig en ny symaskin i födelsepresent och det är den här värstingen jag har spanat in: Husqvarna Viking Sapphire 870. Bara namnet!!! Låter som en bilmodell! och i morgon ska den få komma hem till mig.
Jag är så spänd och glad över detta!!!
Det du Nina! Det är väl en bra present? Vill du också ha en?
Skrivet av Annela kl. 00:37 8 tankar
Idag börjar bokrean. Nog var det roligare förr när man kunde göra riktiga klipp på riktiga reaböcker, som bokhandlarna hade sorterat ut. Då kunde man gå runt och göra en heldag av det. Nu ges många ut i speciellt upptryckta upplagor och de flesta titlar är i alla butiker.
Då satt jag långt i förväg och prickade för de titlar jag ville ha, förbeställde och det var fest. Men jag tar väl ändå en runda ner på Bokia här över gatan och tittar. Man vet ju aldrig. Det är känslan av rea, lukten av böcker och att trängas lite grand som jag är ute efter.
Sedan ska jag till pappa en sväng. Idag tror jag att vi ska ta oss till Kåken. Så kallas det nya kulturhuset i tillbyggnaden till gamla Härlandafängelset, "en cellsam mötesplats" (så göteborgskt så man svimmar). Jag har några böcker som ska lämnas tillbaka och så kan vi testa deras café. Det verkar väldigt trevligt där.
Det är roligt att göra något tillsammans så han inte ska behöva sitta inne hela tiden. Han behöver komma ut lite och se nåt annat.
Men han verkar så mycket gladare nu än förut. Kanske är det så att han känner sig tryggare nu när han har folk och mig runt sig. Jag hoppas på det.
Uppdatering kl. 17.00:
Vi kom oss iväg i ösregnet till Kåken och det var riktigt mysigt. Först var vi en trappa upp och jag lånade böcker; Anna Politkovskajas bok om kriget i Tjetjenien, en liten knasig bilderbok "Fula Frisyrer" helt utan text med handplockade bilder fula frisyrer från frisersalonger över hela världen. En riktig skrattbok!
Sedan gick vi och fikade. Vi tog engelsk äpplekaka med vaniljsås till kaffet och det kan jag rekommendera. De har också sallader, smörgåsar, pajer och mat.
När vi kom var hela caféet fullt med stackars lärare, som hade studiedag, men deras rast tog slut och då var vi nästan ensamma där. Skönt! Jag retarderade genast till mitt lärarliv och tänkte på alla värdelösa studiedagar jag tvingats vara med på. Jag kände mig så lättad att jag inte är i deras sits mer.
Skrivet av Annela kl. 12:31 2 tankar
Här vill jag bara sprida inlägget från Strumpstickans blogg idag!! Ett jättebra initiativ!!
Uppmanar alla att maila Kalla Fakta
Visst kan vi göra något! Om ni också blev upprörda av Kalla Faktas program igår om fårskötseln i Australien där de använder den smärtsamma metoden mulesing på merinofåren... så kan ni göra något åt det också -
Maila Kalla Fakta och be dem granska och följa upp branschen med garn som är gjord på merinoullen?
kalla.fakta@tv4.se
Eller ring till Kalla Fakta, telefontid tisdagar 9.00-10.00.Tel: 08-459 40 00
Ställ frågor i butikerna och kräv ett svar på var ullen kommer ifrån. Bojkotta merinoull från Australien tills eländet upphör. Konsumenters makt ÄR stor när det kommer till plånbok och pengar.
Läs mer och informera er.
Maila Australiens premiärminister Kevin Rudd och jordbruksministern Peter McGauran och protestera. Det finns mallar här
Skrivet av Annela kl. 13:39 3 tankar
Det blåser idag igen, men solen skiner. I natt kunde jag inte sova - låg vaken tills tidningen kom och drygt en timme till. Vaknade i förmiddags med ont i axlarna och stressfjärilar i magen.
Det känns som om jag "borde" göra så mycket, men får inget gjort.
* Att pappa flyttat till Göteborg är härligt, men samtidigt känner jag att jag "måste" hälsa på honom var och varannan dag. Inte från honom utan från mig själv...
* Jag borde ta mig an alla trasiga kläder som ligger och glor på mig från högen. Byta blixtlåsar och och sy pappas gardiner och laga hålet i mina jeans och klippa tyget till linnebyxorna och...
* Sticka mer och oftare. Det tycker jag egentligen är roligt....
* Vara gladare och piggare...inte nere och trött...
* Ha ro att göra roliga saker och inte bara tänka på allt jag "måste" göra
Jag borde ta lite "time out" och inte göra nånting. Men jag tror att jag ska börja med att dricka kaffe.
Skrivet av Annela kl. 12:22 3 tankar
Den 2 mars i år ( på min födelsedag) är det ryskt presidentval. Inför detta visar SVT fyra dokumentärer på temat Ryssland.
Ikväll kl. 22.10 på SVT 2 såg jag en oerhört intressant film om den ryske KGB- och FSB-agenten Alexander Litvinenko , som mördades genom förgiftning och dog den 21 november 2006.
Den var lång, men kändes kort eftersom den var indelad i kapitel och Andrei Nekrasov, som gjort dokumentären, berättar historien som ett personligt vittnesbörd om vad som verkligen hände.
Om du missade den - se den här. Jag blev alldeles tagen.
"The secret war between Russian dissidents and FSB, the successor agency of the KGB, splashed into the worlds front pages last November when Alexander (Sasha) Litvinenko died in London poisoned by radioactive Polonium-210, which was slipped into his tea during a meeting with two visitors from Moscow. In his new documentary, Litvinenkos friend Andrei Nekrasov tells the story of the former FSB officer - from his initial rebellion against corruption in his agency, through his imprisonment and escape from Russia, to his crusade against his former employers to his eventual assassination. In a series of revealing interviews with the main protagonists of the Litvinenko case, including his friends, his alleged killers, his widow and Sasha himself, the film recreates a world of intrigue, high-stake politics, love, loyalty and betrayal, which is more intricate and breathtaking than any fiction could be."(Källa: IMDB)
Verkligheten överträffar i sanning dikten!
I morgon kväll SVT 1 kl.22.00 sänds ett program om den ryska journalisten och författaren Anna Politkovskaja, som var mycket kritisk till Putin och det tjetjenska kriget och som mördades den 7 oktober 2006. Missa inte den heller!!!
Skrivet av Annela kl. 00:46 0 tankar
Skrivet av Annela kl. 00:05 4 tankar
Det här hittade jag hos Lindalotta. Ett Svenssontest!
[ ] Ditt efternamn slutar på -son
[ ] Du känner någon som har samma förnamn som du
[ ] Du känner någon (utanför din släkt) som har samma efternamn som du
[ ] I din familj är ni 2 barn
[ ] Du bor i villa
[X] Du bor i en tätort
[ ] Dina föräldrar är mellan 35-50 år gamla
[X] Dina föräldrar har gift sig
[ ] Din mamma är yngre än din pappa - fast bara sju månader
[ ] Din pappa heter Lars
[ ] Din mamma heter Anna
[ ] Din familj har en Volvo
[ ] Din familj har en silvergrå eller röd bil
[X] Du har tillgång till Internet hemma
[X] Du har egen mobiltelefon
[ ] Du har ett eget rum
[ ] Du har varit utomlands minst 2 gånger
[ ] Du har varit på Mallorca/Kanarieöarna
[ ] Du har varit i Grekland
[X] Du har varit på Öland minst 2 gånger
[ ] Du har varit på husvagnssemester minst 2 gånger
[ ] Din familj har en husvagn
[ ] Ingen av dina föräldrar röker
[ ] Din pappa är lite lätt överviktig
[ ] Du idrottar flera dagar i veckan
[X] Du har husdjur
[ ] Du får månadspeng
[X] De flesta i din familj är blåögda
[ ] Du äter på Mc Donalds
[X] Du följer Melodifestivalen
Multiplicera antalet kryss med tre och få din procent.8 x 3 = 24
Jaha, jag har en bit kvar.
Skrivet av Annela kl. 20:27 2 tankar
Det vill säga mycket sol och lite städning. Jag städade mina tre skrivbordslådor och kastade massor som samlats under lång tid. Men jag hittade också roliga saker; nyckelringar till förbannelse, klistermärken, pennor, 5 (!) linjaler, foton på pojkarna då de var små, gamla körkortsfoton (som man såg ut), och allt möjligt mög. Bl.a. hittade jag också små gulnade tidningsurklipp med citat om böcker. De tyckte jag var så bra att jag lade in dem i högerspalten.
Nu har allt lugnat ner sig lite. Förkylningen är mycket bättre och pappa är installerad och verkar trivas i sin nya tillvaro även om han inte alla dagar minns att han flyttat från Lund till Göteborg.
Jag har varit hos honom varje dag i 2 veckors tid nu och nu har han fått det riktigt fint hemma hos sig.
Igår var han här hos oss och drack kaffe och åt ostkaka med grädde och sylt. Fast det hade han glömt bort idag.
Skrivet av Annela kl. 00:27 5 tankar
Vm i skidskytte pågår ju i Östersund. Tyskland leder medaljligan och deras bästa tjej heter Magdalena Neuner. Häromdagen när hon intervjuades av SVT avslöjade hon att när hon vill koppla av mellan träningarna och tävlingarna så stickar hon. Hon har förstås en egen hemsida, som de flesta andra elitidrottare, OCH där finns en stickblogg. För den som är intresserad och vill träna upp sin tyska finns bloggen här.
(Jag önskar att jag också var sponsrad av ett garnföretag)
Skrivet av Annela kl. 10:12 5 tankar
Skrivet av Annela kl. 12:13 6 tankar
Etiketter pappa
Skrivet av Annela kl. 00:23 9 tankar
Etiketter infektion, kissemissen, Shiva, sjuk
Här i detta fina hus från förra sekelskiftet har min pappa fått en plats att bo. Det är en donation (som så mycket annat i Göteborg) från Oscar och Maria Ekman och var från början ett sjukhus. Numera är det äldreboende och heter Ekmanska, förstås.
Här har man tillsyn dygnet runt, gemensamma måltider, fotvård i huset, läkare en gång i veckan, frisör över gatan och jag har cykelavstånd hemifrån och dit. Han får utsikt mot en fin skogsbacke och jag ska försöka inreda det mysigt åt honom med allt han vill ha med sig.
Det bästa är att det nu står tomt och han kan flytta in när han vill. Jag kan hälsa på honom varje dag och både han och jag slipper vara ängsliga längre. Nu har han alltid "någon att fråga" när han känner sig lite vilse i tillvaron.
Hurra!!
Skrivet av Annela kl. 23:10 3 tankar
Fick nyss sms från Äldsten: "Du e grym, mamma" och "Du e så cool".
Kan man bli annat än tårögd och lycklig?
Skrivet av Annela kl. 13:00 3 tankar
Etiketter äldste sonen
Det är en hopfällbar vas inköpt på Designtorget. Man fyller den med varmt vatten och den tar form. Den finns i grönt, turkos, rosa och genomskinliga (tror jag) och den kostade om jag minns rätt under 50:-. Bra present att ta med till en värdinna kanske - både vas och blomma - och när blommorna har vissnat; häll ut vattnet, låt den torka, fäll ihop den och skjuts in i lådan eller skåpet.Skrivet av Annela kl. 11:51 6 tankar
Idag fyller vår förstfödde 21 år!
Grattis Henrik!
Skrivet av Annela kl. 21:35 0 tankar
Etiketter födelsedag, äldste sonen
Det är kul att gå sina rundor och läsa bloggar. Alltid hittar jag något nytt, men ofta ser jag att det delas ut utmärkelser om det ena och det andra. Det blir som en tävling. Hur många utmärkelser har jag i förhållande till andra? Vinner den som har flest? Om man inte har några alls betyder det att jag och min blogg inte gör någon glad eller "makes someone's day"?
Hur ska jag tolka det?
Kan man tävla i bloggar eller är jag bara avundsjuk för att jag inte har någon utmärkelse?
Å andra sidan så skriver jag inte i bloggen för att underhålla andra utan för min egen skull.
(Jag kan ju ge mig en själv.)
Skrivet av Annela kl. 19:51 7 tankar
Etiketter bloggar
Skrivet av Annela kl. 21:06 4 tankar
Jag har sytt lite grand åt andra i vinter - mest lite ändringar, men nu har en tjej hört av sig och vill ha 2 balklänningar. Jag hoppas att det blir så för det är så kul att sy finklänningar, och då kan provdockan komma väl till pass. Hon vill ha nånting som på bilderna.
Skrivet av Annela kl. 00:13 10 tankar
Etiketter balklänning, mys, Shiva, sömnad, Tradera
Nu har vi fått tillbaka vårt bredband. Skönt!! Det kändes verkligen tråkigt att vara utan och inte kunna hälsa på er som vanligt!
På sysselsättningsfronten har följande hänt:
* Jag har blivit heltidssjukskriven igen och ska fortsättningsvis hålla mig till den högre dosen medicin.
*Jag har fått en ny handläggare på Försäkringskassan. Jag tror att det är nummer 6 eller 7 - jag har tappat räkningen. Den förra hade fått nya arbetsuppgifter och henne hade jag bara haft i 2 månader. Jobbigt!
*Vi ska ha ett nytt möte hos läkaren om vad som ska hända härnäst - vi är min läkare, Af, FK och jag. När det blir är högst osäkert än så länge.
Jag har också lyckats stuka min fot och bita sönder en tand. Så kul har jag!!
Det blev ett "gnällinlägg" denna gången. Men det får det vara ibland! Bloggen är en bra ventil.
Skrivet av Annela kl. 22:51 6 tankar
Etiketter Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, tandläkaren
Så var det ett nytt år - 2008 - och det är alltid lika svårt att vänja sig vid att skriva det nya året. Men det tar väl bara några dagar, så är det lika vant som 2007 var.
I alla media summeras det gamla året och det hände mycket 2007, som jag redan glömt bort.
Mitt 2007 började väldigt bra med att jag med stöd av min jobbcoach skaffade mig en praktikplats på ett ställe, som jag trodde skulle passa mig och vara bra för mig. Och det visade sig vara helt riktigt.
Jag blev erbjuden halvtidsjobb efter nyår, eftersom försäljningen gick bra och jag var själaglad.
Så småningom skrev vi avtal om min anställning och jag skulle börja 7 januari med lönebidrag från Af. Det var möte hos läkaren med Af och FK och allt verkade klart.
Men veckan före jul fick jag veta att det inte skulle bli något arbete eftersom det skulle kosta för mycket att ha mig anställd och ändå hade jag med mig 70% i lönebidrag!!!!
Det som började se ut som en vändpunkt i mitt liv blev bara ett luftslott, och det överskuggade tyvärr slutet på 2007 inte bara för mig utan för hela familjen.
Jag trodde inte att jag fortfarande var så skör och utan marginaler när det gäller att ta smällar, men det är tydligt nu att det kommer att ta lång tid innan jag är mitt gamla "jag" - om någonsin.
MEN nåt positivt hände också i slutet av förra året: Jag fick besked om att min pappa får flytta hit nära oss, så fort det blir en ledig plats. Och det är både han och jag överlyckliga över.
Skrivet av Annela kl. 17:07 6 tankar
Etiketter Arbetsförmedlingen, drömmar, Försäkringskassan, pappa, praktik
Senare inlägg Äldre inlägg Startsida