15 mars 2007

Biljud?

Idag var jag på besök på vårdcentralen eftersom min envisa hosta inte vill ge med sig. Träffade en mycket trevlig läkare, som var skåning. Han sa att jag hade biljud i lungorna och skulden till infektionen var ett virus. Nu kunde man lätt få sekundärinfektioner. Det lät väldigt allvarligt och jag fick absolut inte vara i garnbutiken eller bland en massa folk. Om jag fick feber eller ont i bröstet var jag tvungen att ringa omedelbart. Doktorns order blev "rast, vila och mycket vätska" och när jag frågade om han med vätska menade vatten, sa han att det gjorde inte når om det slank ner nån enstaka toddy.
Men jag känner mig lite piggare i huvudet. Fast trött ändå på nåt vis och det rosslar i bröstet så hemskt.
Nu ska jag ut och dricka Mollipect. Skål!

5 tankar:

Men, jag tror att de flesta drabbas av något elände efter flunsan.

Krya på dig, vännen!

Glömde... blogg.se är dumt och jag kan inte publicera era kommentarer. Ser dem i arkivet men mer är det inte.

Någon sägs jobba med att få till det så att det fungerar.

Var rädd om dig och lyd farbror doktorn! Ha en bra helg!

Kram från qi

Se till att lyda en så klok doktor...och krya på dig såklart ;o)

Tack alla, jag har inte provat toddyn än, men en och annan whiskey har jag druckit. Man sover bättre.

Skicka en kommentar

Senaste inlägg Äldre inlägg Startsida