02 mars 2007

Idag fyller jag...


och blev uppvaktad redan 6.49 med sms från storasyster. Frukost på sängen till "Ja må hon leva" på gitarr av äldste sonen. Kaffe i födelsedagskoppen och smörgås och sockerbulle med äpplemos samt muffins med chokladcrème och kokos och GP. Ett perfekt sätt att börja dagen på.
På väg till garnaffären köpte jag en julros till L som nu ska satsa på garnaffären på heltid. I present fick jag alpacagarn till en sjal av henne. Underbart! Storasystern tittade in i affären också med en fin bok "Koloniträdgården", som jag faktiskt inte läst.
I kväll blir det födelsedagsmiddag. Då får man önska det man vill ha och mitt val står mellan fläsk och löksås, rotmos eller kålpudding.
I förrgår fick jag present av extradottern: En fin ljusbägare från Goebel med mina favoritkatter på. Porslinet är så tunt att när man har ett värmeljus i ser det ut som katterna rör sig. Den är verkligen söt.

5 tankar:

GRATTISKRAMAR!!!

(från mig som äntligen hittat hit igen....)

tack tack

Hurra hurra för dig! :o)

Varma gratulationer i efterskott!
Fin födelsedagskopp, påminner om en som min mamma hade fast den var illrosa.

Milda: tack för uppvaktningen!

En liten tant: Tack för det! Det är roligt med en fin kopp på födelsedagen. Det blir lite märkvärdigt! Alla barnen har alltid fått saft i den på sin födelsedag och det är ett under att den inte gått i bitar. Och god att dricka ur också!!

Skicka en kommentar

Senaste inlägg Äldre inlägg Startsida