03 mars 2007

Födelsedagen



Födelsedagen var rolig. Min kattgranne kom med underbara baddofter och ljus. I kväll bjuder hon på "Pisco sour" och Melodifestival. Pisco är Perus nationaldryck som man dricker mixad med äggvita, pressad lime, socker och krossad is. Det låter spännande och gott.
Mina gulliga pojkar hade gjort ett eget kort med teckning på ritad som om de vore 5 år igen. Jätteroligt! och inuti låg det 1000 kronor som de lagt ihop till och för dem skulle jag köpa ett smycke, stod det. Jag har funderingar på att köpa mig ett kroppssmycke - en tatuering - och det var coolt tyckte de.
Från extradottern kom det en underbar ljuslykta från Goebel med motiv av katterna som Rosina Wachtmeister målar. Jag samlar nämligen på hennes katter och detta var en jättesöt lykta. Porslinet är så tunt att när den är tänd ser det ut som om katterna rör på sig.
Av min man fick jag en fiffig present: Ett tre månaders gymkort, någonstans där det verkar mysigt. Men det var villkorat på det viset att för varje timme jag är på gymmet så lovar han att arbeta med mig tre timmar i min koloni. Dessutom fick jag 30 tulpaner i olika färger-helt underbara.
Jag har länge försökt få honom att hjälpa mig med grävning och annat i kolonin, men han gillar inte trädgådsarbete. Han å sin sida har försökt få mig att motionera (vilket jag behöver, men inte tycker är så kul) vilket han misslyckats med.
Så nu blir det en morot för mig att gå på gym eftersom jag behöver hjälp med lite bygge efter stormen , och med att anlägga trädgården. Det var väl en fiffig present!!

7 tankar:

Något sent men ack så välment Grattiskram på Din dag!

Grattis på dig!
Jag fyller också snart år, först ska vi klara av sonens 30-årsdag på söndag.
Jag skulle helst av allt vilja rymma...

Ber att få gratulera i efterskott! Jag tänkte faktsikt titta in i butiken dagarna innan men vädret var så illa att jag kom av mig!

Hej min vän....
Jag har en "utmaning" till dig på min sida.... :)

Jippiiiii! Jag kom in! Jag har dessutom lyckats skapa ett eget Google-konto också:)

Grattis, grattis på födelsedagen några dagar i efterskott! Många fina presenter. Jag gillade lyktan! Fast utbytet gym/trädgård var ju faktiskt ingen dum idé. Den kanske man ska ta fasta på:)

Hi hi.. jag väntar med spänning på dina "underligheter".
Jag kommer snart att skicka ett mail till dig och hoppas att det är ok?!?

Krya på dig - vad jag förstog så var du förkyld. :)

Tack för alla kramar och gratulationer - det värmer!!

Skicka en kommentar

Senaste inlägg Äldre inlägg Startsida