10 mars 2007

Jeremiad

Jag kallvettas, fryser och snoret rinner.
Det river i bröstet och gör ont i ryggen när jag hostar.
Jag har hostat sönder nåt blodkärl.
Huvudet är vadderat och värker.
Snoret rinner.
Jag är trött, men kan inte sova för då kommer hostan.
Så fort jag pratar kommer hostan och pratar jag inte så kommer hostan ändå.
Inget hjälper: inte hostmedicinerna,
inte hostpillret man löser upp i vatten,
inte te,
inte kaffe - inte ens Zoegas
inte äckliga örtteet,
inte sängläge.
Inget känns bättre.
Inte dusch, inte bad, inte godis.
Det regnar

7 tankar:

Stackars dig! Kanske en liten konjak (som medicin alltså!)skulle hjälpa? Även om det inte bekämpar influensan så kanske du blir lite gladare... ;-)

Skämt åsido, krya på dig!

Kram från qi

Har ingen konjak - ska testa whiskey.

Det låter ju väldigt okul. Prova whisky och se till att vila mycket. Krya på dig!

Vad trist du har det... Krya på dig!

Hallå, hallå, allt väl? Hoppas du mår bättre! / Kram

Lustigt, Blogger försöker lura i mig att din inbjudan till mig har gått ut, men jag kommer in ändå. Hoppas du mår bättre nu! På fredag bär det av till Göteborg för mig.

Tack alla för uppmuntran. Det värmer och jag känner mig lite bättre nu.

Annaa: Välkommen till Göteborg!
Om du har tid kan du väl titta förbi i garnbutiken på Olskrokstorget. Jag finns där mellan 12-15.

Skicka en kommentar

Senaste inlägg Äldre inlägg Startsida