19 mars 2007

Äntligen måndag...

...och äntligen var jag tillbaka i garnbutiken igen. Viruset håller på att ge med sig och nu känner jag mig lite piggare. Dessutom kan jag vila i stickandet nere i butiken. Jag kan sita och sticka hela tiden jag är där om jag vill och om jag känner mig trött. L. är mycket noga med att jag inte ska ta på mig för mycket jobb och ansvar och det känns skönt.
Själv har jag svårt att känna den gränsen och då är det skönt att veta att hon är så omtänksam.

Nu har vi börjat sticka sjalar som galningar för att visa att man kan blanda garner och färger hur man vill och eftersom vi stickar på stickor 12 och 15 så går det undan.

I förmiddags hade vi alla årstider på 1 timme; storm, ösregn, hagel, snö och solsken. Jag hoppas att det snart lugnar sig så att man vet vad man ska ha på sig om man skulle vilja gå ut.

5 tankar:

Erkänner att jag också behöver någon som kan stoppa mig i tid... för jag bara håller på när det är kul och hur länge som helst utan varken rast eller mat.

Låter skönt att du mår bra igen. Jag har inte varit här, eller någon annanstans på nära en månad eller kanske mer.

Det måste vara en befrielse att ha en förstående chef. En människa som är omtänksam och inte ifrågasätter.

Må så gott! /flasknosen

Hej!
Äntligen har jag kommit in här! Har testat och testat men aldrig lyckats logga in här. Nu har jag bytt browser till Netscape och allt verkar gå mycket lättare!

Kram M

Hej - NU gick det!! Vet inte varför det var lite trubbel att logga in..men nu är jag här - jättekl!
Vilket fyndigt namn - to knot osv...min mamma som dog för några år sen var textilare och gjorde massor av grejer bla med stickning och virkning - hade tänkt så småningom att öppna en blog med hennes grejer- hon jobbade profesionellt med det och det finns så mycket at visa...
Din tillvaro låter skön - härligt med en person som tar så väl hand om en!
Ska bli kul att komma gång med blogandet igen tycker jag - känner igen en och annan som kommenterar här - flaskis tex - ett kärt återseende!!

Vad kul att du kom in. Jag har inte skrivit här på länge ser jag, men nu ska jag skärpa mig.
Välkommen Shamanen

Skicka en kommentar

Senaste inlägg Äldre inlägg Startsida