02 juli 2007

Back in the Göteborg



Nu är jag tillbaka i Göteborg och det är inte förrän nu som jag känner mig pigg tillräckligt att skriva här igen.


Att vara med pappa 24 timmar om dygnet är en sådan anspänning att jag somnat som en sten varje kväll klockan elva och det är verkligen inte vanligt för en nattuggla som jag. Han har blivit mycket sämre sedan jag var nere senast för 2 månader sedan. Mer förvirrad och mer vilse och desorienterad och ibland vet han inte var han är eller vem jag är. Men vi åkte i alla fall till dagvården fast han bestämt sig för att vägra. Det var en fin villa i gult trä och trevliga kvinnor som jobbar där. Man kommer på morgonen och äter frukost och läser tidningen, sedan kan det bli promenad och elvakaffe och så småningom lunch.

Jodå, när vi var på väg hem därifrån sa pappa: "Det var ju ett trevligt ställe!" Så nu kan han få komma dit 2 gånger i veckan och blir hämtad och lämnad. Jag tror att det blir bra.



Molnen ni ser på bilderna är skånska moln, som släppte ifrån sig regn på väg ner. Bilderna är som en motvikt till Shamanens vackra Öresundsbilder.

Nu är jag tillbaka i garnaffären och det var härligt att komma tillbaka. Qi kom och hälsade på igår och hade mumsiga bullar med sig. Vi fikade och stickade och pratade. Det var sååå mysigt!!
















ÄNTLIGEN FRAMME!!!

2 tankar:

Välkommen hem. Jag hoppas att du tog med dig alla regnmolnen upp till Göteborg för här nere är vi då innerligt trötta på dem! ;o))

Tack!! Det är skönt att vara hemma igen. Ja, här regnar det hela tiden också, så de som finns kvar i Skåne är nog nya.

Skicka en kommentar

Senaste inlägg Äldre inlägg Startsida