06 juli 2007

Regn och pelargoner

Somliga tycker att det är kul när det regnar och somliga vill bara gå hem. Gissa vem?


Utsikt från balkongen mot parken i eftermiddags. Regn!


Vår stora vattenpöl, som det är så kul att cykla i.



Idag regnar det så att pelargonerna håller på att drunkna och vindflöjeln får spinn på vingarna utan att det finns någon vind. Detta är mitt första försök att filma med digitalkameran och sedan visade sonen mig hur man skulle få in filmen på bloggen. Jag går via "You tube" och det gick riktigt bra. Idag har jag varit ledig och stickat lite hemma och försökt städa på mitt sybord. Det lyckades väl sådär.

9 tankar:

Nu har regnet kommit hit med. Suck!

Ojoj! Det var värst. Fina blommor - men jag undrade förstås direkt över att du får ha dem på utsidan - det får man inte här. Vill jag minnas från när jag bodde i lägenhet med balkong.

Nu lät jag som en polis, va?

Nina: Ja, det är verkligen trist. Men nu får du tid att läsa alla dina böcker.

Bloggblad: Ja, det är nog sant det du säger, men de är förankrade. Dels är fästena till lådorna fastskruvade i räcket och dels är lådorna fastspända med spännband runt både fästena och balkongräcket, så de kommer ingenstans.

Nej, inte som en polis, men kanske som en vicevärd. Regnar det på dig?

Vi försöker med att det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder, men det känns allt mer krampaktigt. Det räcker nu, pelargonerna ruttnar ju!!

Nu hittade jag hit igenå, vad bra!

Regnar, ja, vi bor ju i samma stad, nästan, så vi har samma väder. Jättebra stickväder!

Kära!
Vad märkligt suggestivt det var att se regnet på din balkong...lite hemligt att du stått där och filmat...jag gillar regn rätt mycket - dock med det viktiga tillägget att det ska avlösas av fint väder och vara variation!! Men det är rätt mysigt att sitta i ett ombonat hem och se regnet utanför...särskilt om man kan ha öppet nånstans...Åh, nu blev jag inspirerad till et inlägg i bloggen!!

Men fyy vilket regn..hua!! Roligt för småungarna men vi vuxna :(
Hoppas du får en fin söndag..*kram*

Ja, det blir väl till att ta fram barnasinnet och stövlarna och ut och hoppa i vattenpölarna.

Skicka en kommentar

Senaste inlägg Äldre inlägg Startsida