05 juli 2007

"Regn, regn, regn...



...var ska vi få hägn?" stod det i "Min skattkammare", som jag läste sönder när jag var liten. Och det kan man fråga sig. Det bara regnar och regnar och jag är sååå trött på det. Men om man ska försöka se det positivt, så är det bra stickväder.
Den här "boleron" på bilden har jag just stickat klart, fast i blå toner. Den finns bland de nya mönsterna som kommit ut på Garnstudios sida. Katalogerna 102-104,Men det kommer flera så småningom.
Ta gärna en titt



Idag var jag hos läkaren och nu har vi tillsammans beslutat att jag ska dra ner på de antidepressiva till hälften. Det är jag glad för, för de har en massa trista biverkningar, som jag får; domningar i fingrarna (inte bra när man ska sy och sticka), mardrömmar, svettningar och kallsvett, (på gymmet svettas jag som en gris och det är så obehagligt tycker jag), jag blir dålig i magen, trött men har ändå svårt att sova, gått upp i vikt (högst okul) etc. Men nu hoppas jag att det ska bli bättre. Jag känner mig bättre och piggare än jag gjort på länge och jag tror att min praktik i garnaffären har stor del i det.
Tygaffären har rea och jag lagrade tvättat linne igår för 40:-/m. Ett fynd. Jag fick tyg till en ateljérock, en kjol, 2 par byxor för 440:-. Vad sägs om det??
Jag ska också sy en liten klänning till en brudnäbb, 1½ år, i crémefärgad thaisiden med puffärm. Den ska ni få se när den är klar.

3 tankar:

Just det att svettas värre än en gris är ju jobbigt. Jag har tagit bort ett av de två olika piller som läkaren ville att jag skulle käka. På eget bevåg. Mår bra. Bättre än med detta piller. Den enda skillnaden är att jag inte sover lika tungt på natten. Just svettningar och kallsvett är hemskt att ha. Ungefär som klimakteriet fast värre, kan jag tänka mig.

Så billigt linnetyg vill jag också hitta. Linne är bra till så mycket.

Ja, det här med att svettas tycker jag är riktigt jobbigt. Särskilt på nätterna när man vaknar och är alldeles våt i håret. Usch, inget mer sådant!!
Jag gillar egentligen inte piller, men de har nog gjort lite nytta också.
Jo, linnetyget är jättefint. Synd att du inte är här.
Kanske jag ska skicka? Det är sista dagen i morgon.

Skicka en kommentar

Senaste inlägg Äldre inlägg Startsida