11 juli 2007

Ordlös onsdag


Vår skyltdocka i garnbutiken
Här kan du läsa mer om Ordlös Onsdag

12 tankar:

Så ledsen h*n ser ut, och ändå har h*n en sån fin mössa :o)

Sån sötnos, och han återknyter till Nejmas ordlös jordgubbar förra veckan :-)

Jättesöt nalle! Håller med Milda makter om att han ser lite ledsen ut. Trots den fina jordgubbsmössan. *s*

Jag har inte stickat nått på evigheter.Gillar verkligen att sticka. Gjorde det jämt under en period men det var några år sedan.Vågar inte börja igen för jag känner mej.... ;-) Annars går jag snart ute på stan och stickar igen och tror inte att marockanerna skulle uppskatta det... ;-)

Tack för att du är med i Ordlös Onsdag! Nu uppdaterar jag listan.

Vilken jättesöt Nalle!

Javisst är han söt. Han heter Brum och är en av min yngste sons 3887652048746 gosedjur, fast de flesta är nu i ide på vinden.
Han kanske är ledsen för att hans raggsockar är olika stora och har olika färger. Jag stickade upp modeller i ett nytt raggsocksgarn, som vi fick in i garnbutiken där jag är på dagarna.

nejma: hur kan du låta bli att sticka. Jag får abstinenser om jag inte stickat på ett tag.

Sån söt nalle!

Han kanske fryser och saknar en tröja ;-)

Gulligt med jordgubbsmössa! Han ser eftertänksam och kramig ut.

Vet du at det var min lilla mor (numera död) som började med de där frukt- och bärmössorna? Jag har foton på hennes första verk på sjuttiotalet - hon jobbade många år på Saxon o Lindströms förlag där hon la ut alla sina modeller med beskrivningar...vänta till du får se vad hon gjorde - helt fantastiska grejer!! Sticka, virka, sy, det var vilket som...
Så du förstår at jag haft komplex hela livet..
Men din don verkar ju urduktig!!! Jättehäftig tröja som han gjort där!!
kram

äsch-...den här dåliga datorn härhemma;
jag skrev"don" men menar ju "son"!

Vad roligt att få veta vem som var upphovskvinna till den fina jordgybbsmössan. Jag minns att jag såg mönstret första gången i tidningen VI.

Klart nallen är ledsen - han svettas ju i mössan!
Men jordgubbsmössan är jättesöt.

Skicka en kommentar

Senaste inlägg Äldre inlägg Startsida