24 juli 2007

Magi??

För första gången har jag stickat och tovat en hatt. Det var sååå kul. Ni måste prova det!! Man kan väl inte tro att det som jag har på huvudet ska bli en fin hatt? Fast det är inte alls min modell. Men ni kan se hur den ser ut i alla fall. Om ni vill sticka den, så hittar ni den här.
Det är bara att sticka och sedan lägga in den i tvättmaskinen 40 grader med lite tvättmedel och centrifug, och när man tar ut den ser den ut som på bilden nedan. Magiskt!!




















6 tankar:

Helt fantastiskt!

Behövde du inte göra något för att forma den så snyggt?

qi: Nej, jag bara drog lite i brättet för att det skulle bli lite större och att det skulle bli jämnt. Du måste prova det!!

Så läckert! Det måste jag bara prova...när jag är klar med allt det jag redan har påbörjat :o)

Ja, det spricker ju på att jag inte kan sticka! Det där med att kasta in den i tvättmaskinen tror jag att jag skulle greja. Så ursnygg den blev!

Mildamakter: ja,det måste du prova. Det var det roligaste jag gjort på länge!!!

En liten tant: Känner du ingen som kan sticka? Annars kan jag erbjuda mig. Den stickas fort och blir fin. Maila mig i så fall.

Men va häftigt.Tyvärr kan jag bara sticka avigt och räta, utan beskrivning :-(

Skicka en kommentar

Senaste inlägg Äldre inlägg Startsida