20 september 2007
En bra dag.
Idag har jag gjort två bra saker...nä tre.
1. Jag har anmält att jag inte ska vara med i kören i höst.
Det låter kanske konstigt att det skulle vara bra, men alltsedan repetitionerna började så har jag gruvat mig ett par dagar i förväg innan det är dags att gå dit. Det har inte känts så roligt som det borde och jag har velar göra helt andra saker - sy kläder och sticka och tänka ut modeller till nya linnekläder. När jag väl hade bestämt mig så kändes det befriande. Jag vill bara göra det som känns roligt. Och nu kan jag det. L. tyckte att det var modigt, fast så modigt var det väl inte. Det var mer att bestämma sig och jag kan ju gå dit och lyssna på konserten.
2. Jag har börjat sy på en prototyp till en tunika i linne, som ska ha stickade detaljer. Det var kul och det kan vara en blygsam start till något större. Jag ska lägga ut en bild när den är klar.
3. Jag har lämnat Lärarnas Riksförbund.
Nu är verkligen alla band kapade mellan mig och läraryrket. Jag ska dock stanna kvar i A-kassan, men eftersom jag inte är lärare längre och aldrig mer kommer att vara det, så har jag inte där att göra. Det kändes också jättebra.
Så idag var det en bra dag trots hällande regn och mörkgrå himmel.
Skrivet av Annela kl. 22:37 6 tankar
Etiketter sömnad
19 september 2007
Stickcafé 2
Skrivet av Annela kl. 20:43 5 tankar
Etiketter garnbutiken 2 Knit, stickcafé
18 september 2007
Stickcafé
I kväll ska jag på stickcafét hos 2 Knit och Ohldins café. Det ska bli kul att se om det kommer många eller om vi bara blir en fem-sex stycken.
Jag ska ta med mig de tråkiga ärmarna till koftan och försöka få dem klara. Och sedan hem och titta på "Desperate housewives" kl. 21 på kanal 5.
Vad gör ni ikväll?
Skrivet av Annela kl. 15:50 5 tankar
Etiketter Desperate Housewives, kofta, stickcafé
16 september 2007
Mer trams...
Sömnig söndag!!
Skrivet av Annela kl. 15:51 0 tankar
Etiketter garn, garnbutiken 2 Knit, skridsko, stickcafé, stickning, sömnad
14 september 2007
Lite trams på fredagskvällen
| Your Brain is Purple |
Of all the brain types, yours is the most idealistic. You tend to think wild, amazing thoughts. Your dreams and fantasies are intense. Your thoughts are creative, inventive, and without boundaries. You tend to spend a lot of time thinking of fictional people and places - or a very different life for yourself. |
Skrivet av Annela kl. 19:14 6 tankar
13 september 2007
En solig dag
Idag har jag strosat runt lite i mina MBT-skor och solen lyste från en klar himmel. Turen gick först till biblioteket, där jag hämtade en bok jag beställt. Sedan tog skorna mig till Posten för att skicka ett brev, som jag hoppas skall hitta fram denna gången. Ett besök i theaffären resulterade i några tryfflar i en liten fin ask och till sist gick jag in på 2Knit för att fika med Lisbeth. Då passade tryfflarna bra - mörk med chili. Jag passade på att skaffa en uppsättning rundstickor av de nya som kommit in. På hemvägen senare köpte jag 4 kg lingon i grönsaksaffären att frysa in och sedan var det hem och sticka.
En mysig dag!!!
Skrivet av Annela kl. 22:08 2 tankar
Etiketter brudnäbb, Du Store Alpakka, MBT-skor, posten
Schmooze Award
Skrivet av Annela kl. 18:19 0 tankar
Etiketter Award
12 september 2007

Skrivet av Annela kl. 15:24 4 tankar
Etiketter Anns atelier, Eskimo, experiment, garn, kören, stickning, tovning
Fk och Af
Skrivet av Annela kl. 14:35 12 tankar
Etiketter Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, garnbutiken 2 Knit, klagan
28 augusti 2007
Mera stickat...
Skrivet av Annela kl. 23:00 14 tankar
Etiketter Arbetsförmedlingen, Eskimo, garnstudio, glas, praktik, Puddel, stickor, tofflor, väska
26 augusti 2007
Snigelpost - äter sniglarna posten?
Posten ska vara ett företag att lita på. Posten möter sina kunder på ett öppet och professionellt sätt.
Skrivet av Annela kl. 15:11 9 tankar
Etiketter brudnäbb, klagan, klänning, posten, syateljé, sömnad, thaisiden, trött
23 augusti 2007
22 augusti 2007
En konstig dag - men rolig!!
Igår förmiddag var jag på besök igen hos min arbetsförmedlare G., som är så himla trevlig och omtänksam. Vi ses en gång i veckan och hon peppar mig att ta nästa steg från arbetsträningen i garnaffären till nåt annat.
Den här gången hade hon fått ett jobb att erbjuda mig. Det var en inredningsbutik på Vasaplatsen, som sökte en butiksföreståndare på halvtid. Det fanns ett "aber", man skulle vara berättigad till ett nystartsjobb, fast det är jag. Affären verkar trevlig och jag ringde genast och har nu skickat in en ansökan.
Efter vårt möte gick jag till 2 Knit och efter en liten stund ringde G igen och hade nyheter. En liten fågel hade viskat i hennes öra att Göteborgs största sybehörsaffär sökte nya medarbetare!!!
Jag sökte upp annonsen på Internet och har nu faxat in en ansökan. Ansökningstiden går ut på söndag och nu är det bara att hålla tummarna. Det gäller en tillsvidaretjänst på 30 timmar och ett vikariat på 20 timmar. Jag vill inte ha mer än 20 timmar i nuläget, så vi får se hur det blir - jag har sökt båda, men kan kanske deala med tillsvidaretjänsten tänkte jag.
Visst är det lite roligt!! Och väldigt spännande!!!!
Skrivet av Annela kl. 23:32 5 tankar
20 augusti 2007

Vår kattfrökan Shiva tror ibland att hon är en hund, misstänker vi. Hon tar brev när posten kommer och springer iväg med dem och gömmer dem under soffan. Igår hittades ett brev adresserat till mig, som hamnat under soffan nästan helt under mattan. Det var daterat 6/8 och inuti stod det "Ring mig när du fått detta.".
På bilden ligger hon på skohyllan och väntar på brevbäraren.
Hon springer också in och tar en elastisk binda ur J:s fotbollsbag, springer iväg med den i munnen, leker med den och vindar upp den. Det tycker hon är jättekul och till slut hamnar den också under soffan.
Tokkatt :))
Skrivet av Annela kl. 22:55 7 tankar
Etiketter brev, kissemissen, post, Shiva
19 augusti 2007
LILLA KLÄNNINGEN KLAR!


Här ser nu mitt senaste alster på syfronten. En liten brudnäbbsklänning i cremefärgad thaisiden till en liten blond flicka på snart 2 år. Hon kommer att bli en riktig prinsessa på lördag då hennes mamma och pappa ska gifta sig.
Varför den ser rosa ut på ena bilden vet jag inte. Den ÄR cremefärgad - inte så blå som bilden till vänster, utan mer som vispgrädde.
Skrivet av Annela kl. 18:51 9 tankar
Etiketter Anns atelier, brudnäbb, klänning, sömnad, thaisiden
17 augusti 2007
GÅ-förslag
Jag behöver förslag på GÅ-låtar som är i samma tempo som "I wish I was a punk rocker". Kan någon hjälpa mig?? Det blir för tjatigt att höra samma låt hela tiden.
Skrivet av Annela kl. 20:59 4 tankar
Senare inlägg Äldre inlägg Startsida







