26 augusti 2007

Snigelpost - äter sniglarna posten?


Vad har hänt med Posten? Deras uppdrag är att leverera brev och paket men det lyckas de inte riktigt med.
Så här står det på Postens hemsida:
Posten har en världsledande kvalitet och service. Genom Posten är det möjligt att nå alla hushåll och företag i Sverige snabbt, säkert och kostnadseffektivt - oavsett om det handlar om ett enskilt brev eller större logistiklösningar.
Posten har också en kvalitetspolicy: Kvalitet är att hålla vad man lovar
Posten ska vara ett företag att lita på.
Posten möter sina kunder på ett öppet och professionellt sätt.
Förr hette det "säkert som ett brev på posten", men nu känns det som om Postverket hellre vill syssla med annat. Vad vet jag inte riktigt.
Periodvis skickar jag många brev och paket och numera ska de lämnas in hos vår lokale tobakshandlare. Fyra gånger har han missat att frankera breven och efter nån vecka får jag efterkrav från Posten och måste gå ner till honom och påpeka detta. Detta är naturligtvis inte Postens fel utan ombudets. Men då det fanns postexpeditioner hände detta aldrig.
Tre paketer, som jag skickat, har försvunnit på vägen bara den senaste tiden, trots att de varit korrekt adresserade, frankerade och försedda med avsändare. reklamationer har heller inte hjälpt. De är och förblir borta.
Två brev som var menade till mig har inte kommit fram trots reklamationer från både min och avsändarnas sida.
De senaste försändelserna jag lämnat in har jag lämnat in på vårt Postcenter, som ligger en bit bort, för att vara något så när säker på att de skall komma ända fram.
Det sorgligaste är att paketet med brudnäbbsklänningen jag sydde INTE kommit fram ännu efter nästan en vecka, trots att det skulle vara framme dagen efter, och bröllopet var igår.
Jag har efterlyst det på Posten. Damen på Posten har ringt och letat på tre ställen men ingen vet vart det tagit vägen. Det är som om det aldrig existerat Nu känns det som om allt arbete var förgäves och bruden fick dessutom köpa en brudnäbbsklänning.
I fortsättningen kommer jag att rekommendera alla att rekommendera sina brev. Då går de lätt att spåra och är dessutom försäkrade - eller skicka med Bussgods (där är de alltid försäkrade och man får ett inlämningskvitto). Oftast är det billigare också att skicka paket med Bussgods.
Bu för Posten!!!

9 tankar:

Näe! Vilken otur. Och oskicklighet från ditt ombud. Låter som om det är där felet ligger... Jag har inte råkat ut för nåt sånt, däremot stör det mig att kassörskorna på ICA som är vår post, inte kan särskilt mycket och måste fråga och leta efter uppgifter.

Jag saknar verkligen Posten!

Vi har oxå haft mycket otur med postgången... Vi brukar använda oss av bussgods eller oxå rekommenderade paket... Det går inte annars... Såå, trist med brudnäbbsklänningen....

VAd tråkigt med brudnäbbklänningen! Och posten... Vårt ombud i Kållered, en servicebutik med generösa öppettider, tycker jag fungerar bra de gånger jag anlitat dem. Inga bortkomna paket eller andra försändelser. Men så skickar jag inte så mycket post heller.

Verkligen BU för Posten!

Ja det är för rackigt att posten försvunnit som det gjort. Himla otur du har haft med dina försändelser...extra hemskt med den söta klänningen du sytt.Jag tycker det är konstigt att det inte går att spåra ändå..när du läämnat in vid ombud.
Ha en fortsatt fin måndag!

Ja, visst är det trist. Speciellt när man jobbat en massa på något. På min tid på Posten var även vanliga paket försäkrade.

För mig saknas det varje månad någon räkning som saknas och jag får ringa leverantören för att få rätta uppgifterna.

Peppar, peppar har jag aldrig haft sådan otur som du.
För du har verkligen råkat illa ut.
Gud så tråkigt med de fina klänningarna!
Så mycket jobb för något som ska bli bra och så rinner det bara ut i sanden...

Ja, det är så trist! Men nu har jag reklamerat båda peketerna som försvunnit. Fast jag har inga större förväntningar om att de skall komma tillrätta. *suckar*
Tur att jag tog bilder på klänningen i alla fall, så att bon såg att jag sytt den klar i alla fall.

Det börjar bli sent. Jag ska förstås inte trycka på anonym-knappen

Skicka en kommentar

Senaste inlägg Äldre inlägg Startsida