13 augusti 2007

Åh, så skönt!!!


Idag är det många lärare som börjar jobba efter ferier och semester. Åh, så skönt att inte längre tillhöra den yrkeskategorin!!! Jag har gjort tvärtom idag - jag har skickat tillbaka mina skolnycklar till skolan (jag klarade inte att åka dit med dem) och därmed knipsat av den sista länken till skolvärlden för gott.

Nu står alla dörrar öppna!!

9 tankar:

Grattis - det måste känna skönt!
Nu kan du gå vidare med ditt liv :o) *kram*

Ja, det känns verkligen skönt och befriande. Nu kommer nästa svårighet - att hitta nåt nytt att göra. Men möjligheterna är många.

Härligt!

Man ska göra sig av med det som inte känns bra.

Det var modigt! Ska du frilansa nu? eller har jag missat någon information?

Modigt, starkt jobbat Annela! Du är en förebild.

Kram från qi

Nina: Det känns bra att ha klippt allt, men lite darrigt är det ändå.

Bloggblad: Jag håller på att arbetsträna i en garnbutik och ska väl så småningom försöka få till nåt liknande kreativt. Det är det jag egentligen vill.

Qi: Det känns inte så modigt, bara darrigt, men nu är jag i alla fall av med den stenen i hjärtat. Lite befriande känns det allt.
Jag - förebild? Nja...

Den känslan kan jag känna igen.
När jag slutat som elevassistent skulle jag bara till skolan och hälsa på.
När jag kom på skolgården fick jag sådan huvudvärk och ont i magen.
Jag vände om.

Utmattningsdepression och bröstcancer har förändrat mig för alltid.

Är det detta som gjort dig sjuk också?
Kanske inte cancer.

Ja, jag blev sjuk i utmattnigssyndrom och depression 2003 och har så sakteliga hämtat mig lite grand. Just nu arbetstränar jag i en garnbutik och har kommit upp till halvtid. Det känns som max.

Just nu när vi håller på med de eländiga totalt meningslösa kompetensutvecklingsdagarna så skulle jag också vilja lägga nycklarna i ett kuvert och skicka dem tillbaka! Karriär som hemmafru verkar lockande. Men sen kommer ungarna och då blir det bättre!

Skicka en kommentar

Senaste inlägg Äldre inlägg Startsida