08 augusti 2007

ORDLÖS ONSDAG 8/8



Läs mer om Ordlös Onsdag hos http://nejmaimarocko.blogspot.com/

13 tankar:

Oj, nu kommer det deg mellan fingrarna.

Vad ska det bli?

Hembakt bröd - va gott, vill ha!

Jag tycker att det är lite julstämning över bilden. Kan bero på den gulvarma färgen.

mmmm... tänk om det kunde bli lite kallare så jag fick ork att baka min mormors matbröd. Längtar efter detta bröd. Och min mormor, fast hon finns inte i denna världen.

Bakning är sensuellt.

Fick oxå en jul känsla sär jag såg bilden. Mmm....saknar ett riktigt gott bröd.

vad gott med hembakt bröd!

Nu blev jag sugen på nybakt bröd, det är både sensuellt och gott!

Baka bröddeg är sensuellt. Fick inte säga så för min dotter, för det sa hennes HK-lärare i grundskolan.(Guuud, såna snuskhumrar...)
Nybakt bröd är bara gott. Med smör... Alldeles för gott...

Jag har redan sett en massa godis och choklad på denna ordlösa onsdag. Är det en slump eller ett tidens tecken med allt frosseri i godis (undrar jag medan jag klämmer en Snickers och en Coca Cola).

Jag tror faktiskt att det var nära jul, men inget julbak. Den gulvarma färgen berodde på att fotot är taget utan blixt. Brödet blev ett matbröd med russin i och tyvärr är det för länge sedan uppätet.
Fins det något bättre än hembakat bröd?

mmmmm.... Hembakt bröd är bara så vansinnigt gott!!! När jag byggt ommitt kök kommer jag definitivt att baka eget bröd lite då och då, för det är enda sättet att få i sej lite fibrer i det här landet. :-( Fast jag gillar verkligen att baka bröd så jag klagar inte. :-)

Att baka bröd anses ju vara en sensuell upplevelse men jag hävdar att det bästa med matbrödsdegar är den aggressionsbefrielse man kan nå när man knådar degen och dunkar den i bakbordet. Ju mer man bankar desto bättre blir brödet dessutom!

Skicka en kommentar

Senaste inlägg Äldre inlägg Startsida