28 augusti 2007

Mera stickat...


Har ni nånsin sett så vackra stickor?? De här är i glas och kan fås i olika färger, modeller och storlekar. De kostar 25 dollar och om de går sönder kan man få lagat dem mot en mindre avgift. Här kan ni läsa mer.
Idag har det blivit mycket stickat. Det senaste i tovningsträsket är en väska i Eskimo och Puddel och den är klar att kasta in i tvättmaskinen. Men det finns mycket kvar att sticka och tova. T.ex tofflorna, som min 15-åring vill ha att värma sina fötter med när han spelar dataspel.
I mailen idag fick jag veta att jag inte fått jobbet i inredningsaffären. Det var lite trist, men jag hoppas på Knapp-Carlsson. Jag har också fått lite tips från min Af-kvinna, som jag ska undersöka. Jag behöver inte ha ett jobb. Det kan räcka med en annan plats att arbetsträna på. Får se vad det kan bli. Lite spännande är det allt.
Kul är att vi ska gå på visning på lördag. Då får vi se Garnstudios nya modeller "live".

14 tankar:

Jag får inte arbetsträna mer från 1/10... *suckar*... nu är det jobb på halvtid som ska till.

Funderar då vad jag ska leva på under den andra halvtiden... sol och vackert väder troligen!

Varför får du inte det? Går du på rehabpeng eller sjukpeng? Nåt måste du ha under tiden. Jag har arbetstränat sedan januari och letar nu tillsammans med min Af-kvinna efter en ny plats för att bredda min kompetens. Här finns en Af-FK grupp, som ska hjälpa såna som mig. Finns det inte hos dig?
Hur många jobb på halvtid finns det om det inte är vårdyrken?
Men under tiden letar jag också halvtidsjobb.

Hej! Tack för besök hos mig.
Jättefina stickor du visar.
Jag är konstnär och säljer allt som det inte står privat på.Välkommen att titta på www.nallewikblad.dinstudio.se

Ha det gott !! Hej från Nalle

Nalle igen
Jag såg nu att du redan besökt mig där. Men det är endast böcker som säljs på BB-mässan i Gtb.
Hej !

Mitt år med arbetsträning tar slut säger de. Sjukskrivning i botten.

Fattar inget men det ska lösa sig säger de, Af och Fk. Och ler. Och säger att vi tar en sak i taget... skaffa bostad du, sa de. Skulle matcha mig mot en arbetsgivare, sas det.

Vad trist att du inte fick jobbet..!! Men det kanske väntar något bättre runt hörnet? Vi håller tummarna för det!

Vilka dyra stickor? Är inte 25 dollar väldans mycket pengar?

Ha det bäst..Kram..

Nalle: Inte en endaste ängel på Bokmässan? Då får jag tita på din sida igen.

Nina: Jag håller tummarna för att allt löser sig.

Elisabeth:
Ja, jag är inte såå ledsen för jobbet. DEt vore lite konstigt om jag skulle få på första försöket. Jag söker fler och jag har ju garnaffären så länge.
25 dollar är jättedyrt tycker jag. Det blir väl ca 170 kr för ett par stickor. Men de är ju vackra.
Ha det gott du med.

Tack för tumhållning! Det torde nog lösa sig tror jag. Och i slutänden ler jag med hela ansiktet :D

Vad jag hela tiden glömt att säga är att dessa glasstickor ser mysiga ut. Skulle nog sitta bra i mina händer, minsann.

Ha en trevlig helg!

Ljuvligt vackra i glaset:)

Lite kul.
jag håller på med dessa tofflor. har stickat en och ska just påbörja den andra.

Väska ska jag ta sedan av lit restgarner inköpta hos Nedergårdens garn.

Jag har gjort en liknande väska :)
Kul med tovning!
Provade också på ett par tofflor, men när jag hade gjort den ena klar så tovade jag den för att se resultatet och det blev mer som en åkpåse till min katt...
Jag drunknar med andra ord i den...

Stickorna är jättevackra, men jag hade inte vågat använda dem, de hade fått stå som prydnad!

Lindalotte: Om den blev för stor så är det bara att slänga den i maskinen igen med 1 msk kulörttvättmedel.

Annela: jag har testat det också - den är GROTESKT stor.... :(
Men jag sparar den som ett litet roligt minne :)

Och här stickas det tydligen mycket... :-)

Skicka en kommentar

Senaste inlägg Äldre inlägg Startsida