19 augusti 2007

LILLA KLÄNNINGEN KLAR!






















Här ser nu mitt senaste alster på syfronten. En liten brudnäbbsklänning i cremefärgad thaisiden till en liten blond flicka på snart 2 år. Hon kommer att bli en riktig prinsessa på lördag då hennes mamma och pappa ska gifta sig.

Varför den ser rosa ut på ena bilden vet jag inte. Den ÄR cremefärgad - inte så blå som bilden till vänster, utan mer som vispgrädde.

9 tankar:

Så gulligt! Alldeles lagom med rysch och pysch.

Har du använt blixt till den ena? Det kan skilja rejält - inne/ute med eller utan blixt - blir ofta helt olika färger.

Den är jättefin! Prinsessklänning, ja verkligen.

bloggblad: Det kan nog vara så att blixten fick vara med på ena bilden.
Jag har också gjort hårband i samma tyg, så hon kommer att bli jättesöt, hoppas jag.

qi: Javisst, är den gullig. Det är så roligt att sy så små kläder. Särskilt till små flickor.
Jag håller tummarna för att den ska passa. Prinsessan bor i Lund och jag har sytt den "på distans".

Jösses så söt!
Snacka om prinsessklänning :)
Åh, den lilla tösen kommer att bli jättefin!
Var det mycket pill?

Nej, det var inte mycket pill. Det pilligaste var att rynka kjolen och ärmarna (det var egentligen släta ärmar på mönstret), men det är ju inte sååå pilligt. Det var ett mönster från Stoff och stil i Malmö, som var färdigklippt. Men man kunde bara köpa en storlek.

Åh.. den var verkligen så så gulligt vacker! Vad jag avundas dig som kan sy så vackert! Måste vara en lycka att kunna "trolla fram" sådana underverk!

Ha det gott..Kram..

Hej Annela!

Hör du, vad duktig du är att sy!
Mycket sött!!!

Jo, jag måste få fråga de här MBT-skorna... Hur mycket kostar såna och använder du dem ute???

Ha det gott!!!

Visst är det härligt att kunna sy till precis vad man vill... det är en underbar gåva. Fint! Du är duktig!

Elisabeth: Ja, visst är den söt och jag tycker så mycket om att sy, även till andra. Jag har sytt allt från förkläden till trench coats och jag har starka funderingar på att öppna en syateljé när jag blir friskare.

Maria: Tack! Jag tycker att det är särskilt roligt att sy till flickor, eftersom jag har tre pojkar men inga flickor. Jag har svarat om MBT på din blogg.

Nina: Ja, det är kul att få det precis som man vill. Och den här brudnäbben kommer att bli söt som en prinsessbakelse.

Skicka en kommentar

Senaste inlägg Äldre inlägg Startsida