14 augusti 2007

TISDAGSGNÄLL!!


Usch, jag är så trött på att prata i glaskupan!!

Det är snart 2 veckor sedan jag fick en virusinfektion i halsen. Det gjorde så ont att svälja att om jag tryckte hårt på öronen, så gick det, men det gjorde så ont att jag ville gråta. Försökte med Jodipax-gurgel, Bafucin och allehanda knep, men det ville inte ge sig. Efter några dagar fick jag värk i örat och levde på Alvedon. Var totalt döv på örat. Till slut tvingades jag till vårdcentralen och träffade en gullig läkare som förklarade att jag hade inflammation i mellanörat och det var en följd av virusinfektionen. SUCK!

Fick antibiotika och hostmedicin, men varje natt fick jag gå upp och ta Alvedon för att det värkte så. Sen fick jag sitta uppe lite tills det slutade sprängvärka och jag kunde lägga mig igen. Det bättrar sig långsamt och om jag tryckutjämnar så sprakar det lite då och då.

MEN jag är så trött på detta och måste bli riktigt frisk tills kören börjar. Det går bara inte att sjunga när man inte hör sig själv och de andra.

5 tankar:

Kören? Är du med i en kör? Vilken?

Sicket elände!

Krya på dig!

Qi: men har jag inte sagt det?? Jag är med i Konsertkör i Väst. Vi är ca 250 st och i höst ska vi repetera Verdis Nabucco (den med "Fångarnas kör" du vet) Vill du vara med?

Nina: Tack - det är verkligen ett elände

Men käre nån, det var ju typiskt okul. Hoppas att eländer försvinner fortare än kvickt!

Skickar mail om kören!

Skicka en kommentar

Senaste inlägg Äldre inlägg Startsida