22 augusti 2007

En konstig dag - men rolig!!

Igår förmiddag var jag på besök igen hos min arbetsförmedlare G., som är så himla trevlig och omtänksam. Vi ses en gång i veckan och hon peppar mig att ta nästa steg från arbetsträningen i garnaffären till nåt annat.
Den här gången hade hon fått ett jobb att erbjuda mig. Det var en inredningsbutik på Vasaplatsen, som sökte en butiksföreståndare på halvtid. Det fanns ett "aber", man skulle vara berättigad till ett nystartsjobb, fast det är jag. Affären verkar trevlig och jag ringde genast och har nu skickat in en ansökan.
Efter vårt möte gick jag till 2 Knit och efter en liten stund ringde G igen och hade nyheter. En liten fågel hade viskat i hennes öra att Göteborgs största sybehörsaffär sökte nya medarbetare!!!
Jag sökte upp annonsen på Internet och har nu faxat in en ansökan. Ansökningstiden går ut på söndag och nu är det bara att hålla tummarna. Det gäller en tillsvidaretjänst på 30 timmar och ett vikariat på 20 timmar. Jag vill inte ha mer än 20 timmar i nuläget, så vi får se hur det blir - jag har sökt båda, men kan kanske deala med tillsvidaretjänsten tänkte jag.
Visst är det lite roligt!! Och väldigt spännande!!!!

5 tankar:

Mycket spännande!!! Lycka till!!!Kram

Tack, jag tycker också det är spännande och ansökningstiden går ut nu i veckan.

Å vad roligt!

Lycka till! Jag håller tummarna för dig :)

Ibland vänder lyckan på ett bananskal och allting bara dukas upp :)
Lycka till! Häller en tumme så klart!

Tack alla tumhållare!! Det värmer!!

Skicka en kommentar

Senaste inlägg Äldre inlägg Startsida