02 maj 2007

En god nyhet!

Jag har haft stor hjälp av min jobbcoach och förra veckan hade hon en god nyhet till mig. Det finns en inredningsaffär här i närheten som heter Iems .
De säljer designade bomullstyger och linnetyger och dessutom en massa roliga saker, som man kan ge bort i present. De hade hört av sig till coachen och undrat om de hade någon arbetslös, som var sykunnig. De gör så ibland för att slippa ta vägen om arbetsförmedlingen, eftersom det går snabbare. Nu hade det uppstått ett behov av att anställa någon efter sommaren. Men det var ingen brådska utan jag kan följa min planering som det är tänkt nu och ev. börja med praktik. Däremot vill de att vi ska träffas så coachen ska boka in en tid denna veckan så att vi kan träffas.

Efter min praktik på 2 Knit kommer jag att bli överförd till Arbetsförmedlingens och FK:s samarbetsgrupp och då blir de bara glada om jag redan har en ny praktikplats.
Jag har ofta varit därinne och köpt både linnetyg och presenter och det är en mycket mysig affär.
Visst verkar det spännande! Jag ser fram emot detta - verkligen.

6 tankar:

Gissa om jag blir avis på dig!!! AVUNDSJUK så in i baljan :-)

LYCKA TILL! Det är du värd.

Och jag hoppas hitta mig ett liknande ställe.

OCH

så vill jag se bilder på saker och ting du tillverkar, både i "arbetet" och privat.

Jag hoppas att du ocksdå hittar "ditt" ställe och att du får känna alla ljuvliga känslor. Aldrig förr i mitt yrkesliv har jag känt på söndagskvällen:- Jaa, i morgon är det måndag!!!
Förr hade jag alltid söndagsångest och ibland började den redan på lördagkvällen. De andra i familjen tycker att jag är lite knäpp för de tycker att måndagar är tråkiga.

Nina: Du ska få se bilder på det jag stickar och virkar så snart jag kommer ihåg att ta med kameran till "jobbet"

Det finns lite bilder på stickbloggen www.2knit.blogspot.com

Åhhh vad kul - GRATTIS!

Skicka en kommentar

Senaste inlägg Äldre inlägg Startsida