08 maj 2007

Trött, men glad

I natt satt jag uppe alldeles för länge och sydde. Saken var den att E. just nu läser en kurs om stadsbildning och i kursen ingick stadsvandring på lite olika ställen, bl.a. i Haga och Lindholmen - två gamla arbetarstadsdelar.
Idag skulle de testa sina kunskaper på en riktig skolklass åk 1-3 och helst skulle de ha lite gamla 1800-talskläder på sig, men det är ju inte nåt man har i garderoben precis. Jag lovade att fixa nåt, men jag drog på det till sista minuten, som så många gånger förr. Jag hittade ett påslakan, som jag kunde offra som tyg och det blev faktiskt bättre än väntat. Tyget var ljusblått med små blommor på ena sidan och vitt med blå blommor på den andra. Det blev en ljusblå särk med ett vitt förkläde och en vit sjalett. Jag var klar vid 1.30-tiden. Men hur få den till henne kl. 9 idag? Jo, med lite logistik gick det utmärkt. Sonen, som delar ut City Göteborg mellan 6-9 varje morgon, tog den med sig och E. tog spårvagnen till honom och hämtade den. Den hade gjort succe och alla tyckte att den var så fin.
Kul för E. (och mig).


Idag har jag börjat sticka på en liten, liten babykofta i limegrön Alpacaull. Är den inte söt?

2 tankar:

Jättesöt, verkligen! Roligt att läsa att du är glad, var rädd om dig bara och bli inte för trött...

Kram från qi

Det är lätt att ta i för mycket när man tycker att något börjar bli roligt. Min "chef" är noga med att jag inte ska göra för mycket - men det är svårt att hejda sig. Fast jag är livrädd att trilla dit igen.

Skicka en kommentar

Senaste inlägg Äldre inlägg Startsida