09 maj 2007

Jobb!

Igår fick jag tillfälligt syjobb!

När jag satt hemma på eftermiddagen och drack kaffe och åt en smörgås ringde plötsligt L. från garnbutiken och undrade om jag hade tid och lust att sy en balklänning. Naturligtvis hade jag det - men det var lite hets - den ska vara färdig snart för balen är på onsdag om en vecka.

Flickan, skulle först inte gå, men hade nu ångrat sig och då blev det bråttom med en klänning. Men det ska nog gå bra, för det är en enkel modell. Det är vansininigt kul att sy finklänningar, när man som jag annars bara får sy till pojkar och män.

På tal om det så har yngste sonen beställt en kavaj som ser ut som Neos rock i Matrix-filmerna. Jag har sett mönster på sådan rock hos McCalls men de har tyvärr utgått ur sortimentet. Turligt nog fann jag ett på Ebay och det kostade bara hälften än vad det kostar i Sverige. Nytt!!

2 tankar:

Balklänning??? Jag är gryyymt impad! Hoppas att du visar upp resultatet här på bloggen ;o)

Ja, balklänning är kul att sy. Jag har gjort en förut och den blev faktiskt jättefin. Det är såååå kul!!
Jag ska visa en bild sedan - jag lovar

Skicka en kommentar

Senaste inlägg Äldre inlägg Startsida