31 maj 2007

Studenten


I skrivande stund sitter det ett tiotal killar i vit skjorta och slips och äter campagnefrukost i vårt vardagsrum. Idag tar vår mellanson och en massa andra ungdomar studenten. Det serveras räkmackor och drickat hade det med sig. De verkar glada och nöjda och jag kan höra hur sorlet ökar i styrka. Jag hoppas att det går bra för dem alla i livet och att de skall minnas detta med glädje.
Resten av familjen försöker hålla sig undan så gott det går. Ni känner ju till hur det är med pinsamma föräldrar. Studentmössorna ligger skinande vita på bordet och är ännu bara provade och oskrivna i.(Kan man säga så?)
Jag var ute i morgonrock och tog en bild och då tystnade hela gänget. Så blir det ju, men jag fick säga till på skarpen: "Ni kan inte se så trista ut. Se ut som om ni var glada att skolan är slut. "
Och då blev det bättre.
Det ska bli spännande att se hur dagen utvecklar sig.

3 tankar:

Åhh va mysigt!! Kommer trots min ålder *host* ihåg den dan man trädde på sig den vita mössan! Härliga tider..inga bekymmer...;))

På torsdag i nästa vecka tar min lilla dotter studenten. Sedan är alla "vuxna"... har inga bebisar längre. Mjo, hundarna då, sladdbarnen :-) men inga tvåbenta.

Härligt när man ser att man lyckats med att fostra en ny generation.

Jag önskar verkligen alla studenter och ungdomar lycka till i livet, deras liv är så mycket mer ansvarsfyllt än vårt på något sätt. Världen är hårdare.

Och jag har inte glömt Emperor Nicholas. Återkommer efter helgen med mail. Ska agera flyttgubbe :-)

anna: Jo, sin studentdag glömmer man inte och inte studentiden vid universitetet heller. Bästa tiden nånsin!!

Nina: Men vad du varit duktig som fostrat barnen till att bli vuxna och leva sitt liv. Jag har en "bebis" kvar, som börjar gymnasiet i höst, men sedan är det stopp. Ännu så länge bor alla kvar hemma. Fast jag har ju Shiva förstås.
Hur vill du ha betalt för kejsaren?

Skicka en kommentar

Senaste inlägg Äldre inlägg Startsida