29 maj 2007

Ont igen!

Förra veckan lyckades jag inte fullfölja programmet som min PT hade gjort åt mig. Meningen var att jag skulle vara på gymmet tre gånger, men jag var bara två. Måndag och torsdag. Jag hade tänkt gå på söndag också, men var så trött efter festen vi var på i lördags. Inte så att jag var bakfull - jag körde bil - men jag kände mig fullständigt matt och tom hela söndagen. Så det var inte att tänka på att gå till gymmet.
Igår var jag också där och fick lite, väldigt lite, bannor för att jag inte följt programmet. Jag skulle faktiskt fokusera på det jag gjort, sa hon, och det var ju massor mer än jag gjort förut. Ingen guldstjärna blev det heller. Kanske kan jag kämpa mig till en denna veckan, fast vi har både födelsedag och mellansonen som blir student.
Vi körde ett annat program igår, som mest handlade om armar, rygg och mage och idag har jag ont igen, fast på andra ställen än förra veckan. Men skam den som ger sig. Hon säger att efter några veckor så kan jag inte vara utan det. Fan tro't! Jag har i alla fall investerat idag i ett par nya skor och jag köpte mig också en gymboll, så jag kan träna lite hemma.

Igår fick jag ett tjusigt erbjudande från L. i garnaffären. Hon sa att om jag skulle starta syateljé, så kunde jag dela lokal med henne, mot att jag hjälpte henne i affären då och då när hon behövde några timmar ledigt. Det låter jättebra, men det är nog i framtiden. Jag skulle dock inte ha något emot att vara arbetskamrat med L. Vi kommer väldigt bra överens.

4 tankar:

Det är lustigt att man hittar mycket fler glömda muskler än vad man någonsin trodde det fanns på en människa... och ont gör de.

Ja, jag tror att hela min kropp är i ett chocktillstånd. Men det ska väl släppa nån gång.

Med tanke på alla småmuskler vi har är vi atleter hela bunten, oavsett hur tränade vi är. Synd bara att de ska göra ont så fort de upptäcks!

Må så gott!
/flasknosen

Ja, man blir förundrad hur många småmusklerna är.

Skicka en kommentar

Senaste inlägg Äldre inlägg Startsida