20 september 2007

En bra dag.

Idag har jag gjort två bra saker...nä tre.

1. Jag har anmält att jag inte ska vara med i kören i höst.
Det låter kanske konstigt att det skulle vara bra, men alltsedan repetitionerna började så har jag gruvat mig ett par dagar i förväg innan det är dags att gå dit. Det har inte känts så roligt som det borde och jag har velar göra helt andra saker - sy kläder och sticka och tänka ut modeller till nya linnekläder. När jag väl hade bestämt mig så kändes det befriande. Jag vill bara göra det som känns roligt. Och nu kan jag det. L. tyckte att det var modigt, fast så modigt var det väl inte. Det var mer att bestämma sig och jag kan ju gå dit och lyssna på konserten.

2. Jag har börjat sy på en prototyp till en tunika i linne, som ska ha stickade detaljer. Det var kul och det kan vara en blygsam start till något större. Jag ska lägga ut en bild när den är klar.

3. Jag har lämnat Lärarnas Riksförbund.
Nu är verkligen alla band kapade mellan mig och läraryrket. Jag ska dock stanna kvar i A-kassan, men eftersom jag inte är lärare längre och aldrig mer kommer att vara det, så har jag inte där att göra. Det kändes också jättebra.

Så idag var det en bra dag trots hällande regn och mörkgrå himmel.

6 tankar:

Vilka bra saker du har gjort! Den där tunikan låter intressant.

Det ät så skönt när man bestämt sig för att avsluta något så man kan lämna det bakom sig. Livet handlar om att göra prioriteringar.

Vi ses nästa vecka!

Kanon!
Beslut fattade och genomförda!
Tunikan intresserar mig väldigt, väntar spänt på foto.

Ni ska få en bild redan nu, fast den är bara halvfärdig.

Visst är det skönt när man bestämt sig för något och sedan har slutfört det. Du får tid och luft över för nya äventyr i livet nu:)

Strongt! Man ska genomföra fattade beslut då stärks man av det:))

Ha en bra fredagkväll!!!

Bra gjort!
Det är så skönt när man får sånt gjort som har skavt op sinnet men som man aldrig får tummarna loss att åtgärda :o)

Skicka en kommentar

Senaste inlägg Äldre inlägg Startsida