30 september 2007

Vilodag


Idag har jag försökt göra ingenting och lyckats rätt så bra med det. Det började med att jag sov till klockan 11. Då gick jag upp och hämtade tidningen och kaffe och kröp tillbaka i sängen. Där låg jag och läste jättelänge. Gick upp och klädde på mig och satte mig i soffan för att sticka, men blev så sömnig att jag gick och lade mig igen och sov 1½ timme till. Satte på tv:n för att se VM-finalen i fotboll för damer, men somnade igen och sov mig igenom hela första halvlek. Då steg jag upp igen och flyttade min lekamen till soffan för andra gången och såg andra halvlek där samt stickade lite långsamt. Och nu sitter jag här. Vädret är sömnigt katten sover och de andra i familjen utövar tysta aktiviteter. En riktig vilodag och det behövde jag nog. De mest dramatiska som ska hända idag är "Sopranos" ikväll.

Men i morgon är det måndag och garnaffären igen :)

5 tankar:

Jag tror du behövde en sån dag...

DET är en stor konst.. att göra ingenting! Och så himla viktigt! Men hur många gör det.. och hur många vågar erkänna när de gör det?
Så du är alltså både modig och smart!!

Bilden på katten.. så himla söt!!

Ha en fortsatt härlig kväll..

Väldans många kramar..

qi: Ja, det behövde jag nog. Jag hoppas att vi ses på stickcaféet på tisdag?

Elisabeth: Tack för den fina komplimangen! Det är svårt att göra ingenting. Jag tror att det är Luther som sitter på axeln och viskar att man inte ska lata sig. För lata sig är något väldigt negativt. Men att ta sig tid att vila och sova en hel dag anses ofta vara omoraliskt, oanständigt och jag vet inte vad. Men härligt är det. Väldans många kramar tillbaka till dig

Att ta det lugnt är viktigt, ikväll komer CSI:)

Jag är imponerad! Verkligen informativa blogginlägg här min vän. Jag ville bara kommentera och säga hålla uppe kvaliteten på arbetet.

Skicka en kommentar

Senaste inlägg Äldre inlägg Startsida