19 september 2007

Stickcafé 2


Igår var det första stickcaféet i 2 Knits regi. Tvärs över gatan från affären ligger Ohldins konditori. Där var det mellan 18-20 och det blev fullt. Det är ett ganska litet café men det var ingen som blev utan sittplats. Caféet är i ny regi och tjejerna, som har det är så himla trevliga och gulliga. De har moderniserat det gamla "gubbcaféet" till ett fräscht och mysigt ställe. De har espressomaskin och gott the och så kaffe förstås plus mumsiga mackor, och kakor och inte så dyrt.
Stickcaféet kommer att vara där varannan tisdag jämna veckor och igår var det v. 38.
Det är bara att komma och man behöver inte anmäla sig i förväg.
Men det var väldigt kul och det kom kvinnor i alla åldrar - det kom inga män alls. Men vi hoppas på det nån gång.

5 tankar:

Kul!

Då kommer jag i vecka 44, redan inskrivet i kalendern... :)

Vad kul!! det ska bli roligt att träffas!!

Låter mysigt med ett stickcafé! Själv kan jag ju inte sticka alls.. vilket jag alltid har önskat att jag hade kunnat! Började att sticka ett par sockar en gång.. men då jag kom till hälen - ja, då var det tvärstopp! Virka gick däremot bättre!

Nu är det inte så mycket att tänka på då mitt ena öga är så dåligt (hål på gula fläcken..), men det finns ju annat som är skojigt också!

Ha en bästa dag..min vän!

Varma kramar..

Åh vad det låter trevligt! jag som har svårt med kvällar ska nog ändå kanske försöka komma nån gång men lovar inget. Det fiket är mysigt!

Så mysigt det låter och vad härligt att det kom många!
Förhoppningsvis vågar några herrar också dyka up :)

Skicka en kommentar

Senaste inlägg Äldre inlägg Startsida